تصویبنامه در خصوص تعیین کارمزد ثبت سفارش کالا

تاریخ تصویب: ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۹/۰۴

شماره ١٢٣٣۴٣/ت۶١۶۴۶هـ – ۱۴۰۲/۷/۱۵


هیئت وزیران در جلسه ١۴۰٢/۷/۹ به پیشنهاد شماره ٧٢٨۶۴۴ مورخ ١۴/۵/١۴۰٢ وزارت صنعت، معدن و تجارت و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و ماده (١٢) لایحه قانونی تشکیل مراکز تهیه و توزیع کالا مصوب ١٣۵٩ تصویب کرد:

١ـ کارمزد ثبت سفارش، معادل پنج صدم درصد (۰.۰۵%) مبلغ کل پیش صورتحساب (فاکتور) بر مبنای برابری نرخ فروش ارز مندرج در مرکز مبادله ارز و طلای ایران در زمان پرداخت کارمزد و حداقل معادل ریالی یکصد (١۰۰) یورو خواهد بود. ضوابط پرداخت کارمزد »ویرایش«، »تمدید« و »تمدید و ویرایش« ثبت سفارش از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت تعیین و اعلام میشود.

تبصره ـ [اصلاحی ۱۴۰۲/۸/۱۴]
ثبت سفارشهای اعتبارات اسنادی و بروات اسنادی در مدت اعتبار اعتبارات و بروات اسنادی، از پرداخت کارمزد تمدید معاف هستند.

تبصره ٢ـ [حذفی ۱۴۰۲/۸/۱۴]

٢ـ در صورت اعمال ممنوعیت واردات پس از ثبت سفارش از سوی دولت و یا سایر مراجع حاکمیتی و یا هرگونه تغییر ضابطه که نهایتاً امکان واردات کالا فراهم نباشد، از تاریخ اجرای این تصویبنامه، کارمزد ثبت سفارش پرداخت شده طبق ضوابط و شرایطی که از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام میشود، در قالب اعتبار برای ثبت سفارشهای آتی همان واردکننده قابل استفاده خواهد بود.

تبصره ١ـ وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف است ظرف یک ماه از ابلاغ این تصویبنامه، ضوابط مربوط به این بند را تدوین و ابلاغ نماید.

تبصره ٢ـ استرداد کارمزد ثبت سفارش به صورت جمعی ـ خرجی یا ردیف درآمد ـ هزینه‌ای جهت درج در لوایح بودجه سنواتی توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت به سازمان برنامه و بودجه کشور پیشنهاد میشود.

٣ـ بندهای (ز)، (ح) و (ط) ماده (۴٣) آیین‌نامه اجرایی قانون تشکیل مراکز تهیه و توزیع کالا مصوب ١٣/۵/١٣۵٩، تصویبنامه‌های شماره ٩١۰١٨ مورخ ١٣۶١/۱۲/۳ و شماره ٢١٧٢/ت۶١هـ مورخ ١٣٧٣/۳/۲ و سایر مصوبات مغایر با این تصویبنامه لغو میگردند.

معاون اول رئیس جمهور ـ محمد مخبر