‌لایحه قانونی راجع به تخصیص مبلغ یک میلیارد و دویست و پنجاه میلیون ریال به دفتر مرکزی جهاد سازندگی و لغو مواد 2 و 3 لایحه قانونی تأمین اعتبار برای اجرای طرحها و فعالیتهای جهاد سازندگی مصوب 58.5.21 و لایحه قانونی تأمین‌اعتبار برای اجرای طرحها و فعالیتها

تاریخ انتشار: ۱۳۵۸/۰۹/۱۲

مصوب 1358.9.12


‌ماده واحده: اجازه داده می‌شود مبلغ یک میلیارد و دویست و پنجاه میلیون (1250000000) ریال اعتبار شش ماهه چهارم ردیف 503018 قانون‌ بودجه سال 1358 در اختیار دفتر مرکزی جهاد سازندگی قرار گیرد و از طریق دفتر مذکور میان استانها و شهرستانها تسهیم شود.

‌تبصره 1 – وزارت امور اقتصادی و دارایی اعتبار مذکور را به حساب مربوط در بانک مرکزی ایران واریز می‌نماید.

‌تبصره 2 – ذیحسابان طرح‌های عمرانی استانها مکلفند که پس از پرداخت تعهدات ناشی از اجرای طرحها و فعالیتهای جهاد سازندگی استان‌ مربوطه مانده وجوه دریافتی از خزانه از محل تخصیص اعتبار نه‌ماهه سال جاری ردیف مورد بحث را در اختیار دفتر مرکزی جهاد سازندگی قرار دهند. و‌ مراتب را به خزانه اعلام دارند تا از حساب وجوه دریافتی ذیحسابان مذکور کسر و به حساب پرداختی در وجه دفتر مرکزی جهاد سازندگی اضافه شود.

‌تبصره 3 – وزارت امور اقتصادی و دارایی مکلف است صورت کلیه وجوه حواله شده به استانها را از محل تخصیص اعتبار نه‌ماهه ردیف مذکور و‌ حداکثر تا پایان آذر ماه سال جاری به دفتر مرکزی جهاد سازندگی اعلام نماید.

‌تبصره 4 – برداشت از حساب فوق با امضای مشترک ذیحساب مربوط و یک نفر از اعضاء شورای مرکزی جهاد سازندگی (‌به انتخاب و معرفی‌ شورا) مجاز خواهد بود.

‌تبصره 5 – از تاریخ تصویب این قانون مواد 2 و 3 لایحه قانونی تأمین اعتبار برای اجرای طرحها و فعالیتهای جهاد سازندگی مصوب 1358.5.21‌ و ماده واحده تأمین اعتبار برای اجرای طرحها و فعالیتهای جهاد سازندگی از محل اعتبار هزینه‌های ضرور عمرانی و عملیات اضطراری در روستاها‌ مصوب 1358.7.5 شورای انقلاب جمهوری اسلامی ایران و سایر مقررات مغایر لغو می‌شود.