تصویبنامه در خصوص تعیین هزینه خدمات ثبت نام دریافتی از داوطلبان شرکت در آزمونهای سازمان سنجش آموزش کشور در سال ١۴٠٣

تاریخ تصویب: ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۹/۰۷

شماره ١٣۵۴۰٧/ت۶١٧٨۴هـ – ١۴۰٢/۸/۱


هیئت وزیران در جلسه ١۴۰٢/۷/۲۳ به پیشنهادهای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت آموزش و پرورش و به استناد بند )الف( تبصره )۴٩( قانون بودجه سال ١٣۶۴ کل کشور و مصوبه شماره ٨۴٣ مورخ ١۵/۴/١۴۰۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی و اصلاحات بعدی آن درخصوص سیاستها و ضوابط ساماندهی سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزشعالی )پس از پایان متوسطه( تصویب کرد:

١ـ [اصلاحی ۱۴۰۲/۸/۲۸]
هزینه خدمات ثبت نام دریافتی از داوطلبان شرکت در آزمونهای سازمان سنجش آموزش کشور در سال ١۴۰٣ مطابق پیشنهاد سازمان سنجش آموزش کشور و توافق وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان برنامه و بودجه کشور به شرح جدول زیر تعیین میشود. درآمدهای سازمان سنجش آموزش کشور، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت آموزش و پرورش به حساب درآمدی مربوط نزد خزانه‌داری کل کشور واریز و مراتب در بخش درآمدهای عمومی بودجه کل کشور منظور میگردد و معادل هزینه‌های مورد نیاز برگزاری آزمونها از طریق درج در ردیف بودجه هزینه‌­ای سازمان مذکور و وزارتخانه‌های یادشده در لایحه بودجه سنواتی پیشبینی و در اختیار آنها قرار میگیرد:

٢ـ کلیه مراکز آموزشی و پژوهشی وابسته به وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و آموزش و پرورش و دانشگاه آزاد اسلامی موظفند درخصوص حوزه برگزاری آزمون با سازمان سنجش آموزش کشور همکاری کنند.

٣ـ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در چهارچوب قوانین و مقررات اقدام لازم درخصوص عدم تسری ماده )۴٧( قانون تأمین اجتماعی به دستگاههای تابع مرتبط با اجرای آزمونها را به عمل آورد.

۴ـ ضوابط صیانتی و امنیتی برگزاری آزمونهای موضوع این تصویبنامه توسط سازمان سنجش آموزش کشور، وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حسب مورد تا اعلام نتایج آزمونهای مذکور به صورت یکسان انجام میپذیرد.

۵ ـ به منظور هوشمندسازی آزمون ها در سال ١۴۰٣، مبلغ پنج هزار میلیارد )۰۰۰ر۰۰۰ر۰۰۰ر۰۰۰ر۵( ریال )معادل پانصد میلیارد تومان( برای مرحله اول اجرای الکترونیکی آزمون ها در لایحه بودجه سال ١۴۰٣ کل کشور از محل درآمدهای عمومی دولت پیش‌بینی شود.

۶ ـ در صورت تأیید نیازهای تجهیزاتی سازمان سنجش آموزش کشور توسط سازمان برنامه و بودجه کشور، تمهیدات لازم در لایحه بودجه سال ١۴۰٣ کل کشور جهت اجازه اخذ تسهیلات بانکی به منظور خرید تجهیزات و ماشین‌آلات تخصصی مربوط با هدف ارتقای کیفی برگزاری و اجرای آزمونها فراهم میشود. بازپرداخت اقساط تسهیلات یادشده در طول برنامه هفتم توسعه از محل اعتبارات مصوب مربوط انجام میشود.

معاون اول رئیس جمهور ـ محمد مخبر