قانون اصلاح قانون عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در برخی از سازمانها و مجامع بین‌المللی [به انضمام قرارداد یکنواخت استفاده از واگنها (جی. سی. یو)]

تاریخ تصویب: ۱۳۹۰/۰۷/۰۶
تاریخ انتشار: ۱۳۹۱/۰۲/۱۰

شماره ۲۴۱ – ۱۵/۱/۱۳۹۱
مدیرعامل محترم روزنامه رسمی کشور
با توجه به انقضای مهلت مقرر در ماده «۱» قانون مدنی و در اجرای مفاد تبصره ماده «۱» قانون مذکور، یک نسخه تصویر «قانون اصلاح قانون عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در برخی از سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی» برای درج در روزنامه رسمی ارسال می‌گردد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ـ علی لاریجانی

شماره ۷۵۳۸۱/۳۳۸- ۱۵/۱۲/۱۳۹۰
جناب آقای دکتر محمود احمدی‌نژاد
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
عطف به نامه‌‌ شماره ۹۲۴۹۵/۴۲۴۱۲ مورخ ۵/۵/۱۳۸۸ در اجرای اصل یکصد و بیست و سوم (۱۲۳) قانون اساسی جمهوری‌ اسلامی‌ ایران قانون اصلاح قانون عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در برخی از سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی که با عنوان لایحه به مجلس ‌شورای ‌اسلامی تقدیم گردیده بود، با تصویب در جلسه علنی روز چهارشنبه مورخ ۱۳۹۰/۷/۶ و تأیید شورای محترم نگهبان به‌ پیوست ابلاغ می‌گردد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ـ علی لاریجانی


قانون اصلاح قانون عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در برخی از سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی

ماده واحده ـ ردیف (۵۲) فهرست اول قانون عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در برخی از سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی ـ مصوب ۱۳۶۵/۱/۲۶ـ به شرح زیر با توجه به قرارداد پیوست اصلاح و تبصره‌های زیر به عنوان تبصره‌های (۶) و (۷) به قانون یاد شده الحاق می‌شود:

ردیف – نام سازمان بین المللی – نام وزارتخانه یا سازمان دولتی – حق عضویت

۵۲
قرارداد کلی استفاده از واگنها
وزارت راه و شهرسازی
۲۲۱۵ یورو

تبصره ۶ ـ ایجاد هماهنگی، نظارت و ارزیابی موارد عضویت دولت (قوه مجریه) در سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی بر عهده ریاست جمهوری (معاونت حقوقی رئیس‌ جمهور) است.

تبصره ۷ـ در اجرای قرارداد ضمیمه این قانون، رعایت اصل هفتاد و هفتم (۷۷) قانون اساسی جمهوری اسلامی‌ ایران، الزامی‌ است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ـ علی لاریجانی


قرارداد یکنواخت استفاده از واگن‌ها (جی. سی. یو)