اصلاح ماده (۴۳) آیین‌نامه اجرایی قانون حفظ نباتات

تاریخ تصویب: ۱۳۸۶/۱۲/۱۹
تاریخ انتشار: ۱۳۸۷/۰۱/۱۸

 شماره ۷۰۱/ت۳۸۴۰۹ک – ۱۰/۱/۱۳۸۷


وزیران عضو کمیسیون امور زیربنایی، صنعت و محیط زیست در جلسه مورخ ۱۹/۱۲/۱۳۸۶ بنا به‌پیشنهاد شماره ۲۳۶۰۶/۰۲۰ مورخ ۳/۷/۱۳۸۶ وزارت جهاد کشاورزی و به استناد ماده (۲۴) قانون حفظ نباتات ـمصوب ۱۳۴۶ـ و با رعایت تصویب‌نامه شماره ۱۶۴۰۸۲/ت۳۷۳هـ مورخ ۱۰/۱۰/۱۳۸۶ تصویب نمودند:

ماده (۴۳) آیین‌نامه اجرایی قانون حفظ نباتات موضوع تصویب‌نامه شماره ۶۴۷۷ مورخ ۱۳۴۶/۱۰/۴ به شرح ذیل اصلاح می‌شود:

ماده ۴۳ـ سازندگان، فرموله کنندگان و بسته‌بندی کنندگان سموم باید مطابق ضوابط و دستورالعملهای سازمان حفظ نباتات نسبت به انجام آزمایش از هر پارتی سم ساخته شده یا فرموله شده و یا بسته‌بندی شده جهت تطبیق با مشخصات، اقدام و نتیجه را به سازمان حفظ نباتات اعلام نمایند.

تبصره ۱ـ سازندگان، فرموله کنندگان و بسته‌بندی کنندگان سموم باید نمونه‌ای از هر پارتی سم آزمایش شده را مطابق ضوابط و دستورالعمل‌های سازمان در قرنطینه نگهداری نمایند.

تبصره ۲ ـ مسئولیت حقوقی و قضائی سموم شناخته شده، فرموله شده و یا بسته‌بندی شده به عهده سازندگان، فرموله کنندگان و بسته‌بندی کنندگان می‌باشد.

تبصره ۳ـ نظارت بر نحوه عملکرد و چگونگی مطابقت نمونه سموم با مشخصات ثبت شده با سازمان حفظ نباتات می‌باشد و سازمان می‌تواند در هر مرحله اعم از پیش تولید، تولید، بسته‌بندی، انبار، برچسب‌زنی، حمل و نقل، فروش، مصرف و پس از آن نسبت به نمونه‌برداری و تطبیق آن با مشخصات ثبت شده اقدام نماید.


این تصویب‌نامه در تاریخ ۵/۱/۱۳۸۷ به تأیید مقام محترم ریاست جمهوری رسیده است.
معاون اول رئیس‌جمهور ـ پرویز داودی