‌قانون انحلال سازمان پیشاهنگی کشور [پیش‌آهنگی]

تاریخ تصویب: ۱۳۶۴/۰۶/۲۴
تاریخ انتشار: ۱۳۶۴/۰۷/۱۶

‌ماده واحده – به منظور کمک به تحقق اهداف تربیتی و تعلیماتی جمهوری اسلامی ایران و استفاده متناسب از امکانات و تجهیزات موجود، از تاریخ‌ تصویب این قانون، سازمان پیشاهنگی کشور منحل و امکانات و تجهیزات آن کلاً در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار داده می‌شود تا در جهت‌ فعالیتهای امور تربیتی به کار گیرد.

‌تبصره 1 – وزارت آموزش و پرورش موظف است ظرف 3 ماه پس از تصویب این قانون کلیه اموال منقول و غیر منقول سازمان مذکور‌ صورت‌برداری کند و آنها را در اختیار بگیرد و یک نسخه از فهرست تفکیکی آنها را به منظور ثبت دفاتر مربوطه در ظرف همین مدت به وزارت امور‌ اقتصاد و دارایی ارسال دارد و همزمان یک نسخه دیگر را برای اطلاع به کمیسیون آموزش و پرورش مجلس شورای اسلامی بفرستد.

‌تبصره 2 – کلیه اعتبارات جاری و عمرانی سازمان مذکور مصوب در قانون بودجه کشور به وزارت آموزش و پرورش انتقال می‌یابد.

‌تبصره 3 – وزارت آموزش و پرورش به منظور تعیین تکلیف کارکنان این سازمان هیأتی را معین خواهد کرد تا ظرف 3 ماه از تاریخ تصویب این‌ قانون با توجه به سوابق کارکنان مذکور و با رعایت مقررات استخدامی و با هماهنگی سازمان امور اداری استخدامی محل خدمت آنها را تعیین نماید.

‌تبصره 4 – جهت تقویت بنیه تربیتی و پرورشی جوانان و نوجوانان سازمانی با مسئولیت معاونت پرورشی به نام سازمان جوانان و نوجوانان‌ تشکیل می‌شود.

‌تبصره 5 – وزارت آموزش و پرورش موظف است ظرف 6 ماه از تاریخ تصویب این قانون اساسنامه امور تربیتی و سازمان جوانان و نوجوانان را‌ جهت تصویب به مجلس شورای اسلامی تقدیم نماید.


‌قانون فوق مشتمل بر ماده واحده و پنج تبصره در جلسه روز یکشنبه بیست و چهارم شهریور ماه یک هزار و سیصد و شصت و چهار مجلس شورای‌ اسلامی تصویب و در تاریخ 1364.6.28 به تأیید شورای نگهبان رسیده است.

‌رییس مجلس شورای اسلامی – اکبر هاشمی