‌اصلاحیه اساسنامه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران

تاریخ انتشار: ۱۳۶۳/۱۱/۲۳

79310 – ۱۳۶۳/۱۱/۱۲


هیأت وزیران در جلسه مورخ ۱۳۶۳/۹/۲۱ بنا به پیشنهاد مجمع عمومی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران منضم به نامه شماره 01.64971 مورخ 1363.9.6 وزارت صنایع سنگین و به استناد لایحه قانونی اصلاح ماده یک قانون تأسیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران مصوب 1358.7.17‌ شورای انقلاب اصلاحیه اساسنامه آن سازمان را در موارد ذیل تصویب نمودند.


1 – ماده 8 اساسنامه بشرح زیر اصلاح می‌گردد.
‌هیأت عامل مرکب از 5 نفر می‌باشد که به پیشنهاد وزیر صنایع سنگین و تصویب مجمع عمومی منصوب می‌گردند دو نفر از اعضاء می‌توانند از معاونین‌ تخصصی وزارت صنایع سنگین به انتخاب وزیر مربوطه باشند عزل و نصب و تعیین حقوق رئیس و دو عضو دیگر هیأت عامل به پیشنهاد وزیر صنایع سنگین و‌ با تصویب مجمع عمومی انجام خواهد پذیرفت.

‌تبصره – دو نفر از معاونین تخصصی وزارتخانه در صورتی که به عضویت هیأت عامل درآیند، می‌توانند به صورت غیر تمام وقت و یا غیر موظف در هیأت عامل‌ انجام وظیفه نمایند.

2 – ماده 11 اساسنامه بشرح زیر اصلاح می‌گردد.
‌جلسات با حضور حداقل سه نفر، که یک نفر آن از معاونین وزیر، عضو هیأت عامل بوده باشند "‌در صورت عضویت معاونین" رسمیت خواهد یافت، تصمیمات‌ هیأت عامل با اکثریت مطلق آراء کل اعضاء (3 نفر) خواهد بود.

3 – ماده 12 اساسنامه بشرح زیر اصلاح می‌گردد.
‌انتخاب معاونان سازمان به عهده ریاست هیأت عامل خواهد بود. و رئیس هیأت عامل می‌تواند با تائید وزیر صنایع سنگین یک نفر قائم مقام انتخاب نموده تا در‌ غیاب او وظایف ریاست هیأت عامل را انجام دهد.

4 – ماده 19 اساسنامه بشرح زیر اصلاح می‌گردد.
‌خدمت در سازمان خدمت دولتی محسوب نمی‌گردد، لیکن در صورتی که خدمات مستخدمین رسمی سایر دستگاهها و شرکتهای دولتی مورد نیاز سازمان باشد،‌ و به موجب مقررات مربوطه فی مابین مأمور به خدمت و یا منتقل گردند مدت خدمت این گونه مستخدمین در سازمان جزو سنوات خدمت دولتی ایشان‌ محسوب خواهد شد.

5 – ماده 20 اساسنامه بشرح زیر اصلاح می‌گردد.
‌مدیران مؤسسات و واحدهای تابعه و تحت پوشش را می‌توان از بین کارکنان موظف و یا اشخاص خارج از سازمان انتخاب کرد. و اگر مدیری از کادر سازمان‌ انتخاب شود چنانچه به صورت موظف باشد حقوق وی به عهده مؤسسه یا واحد مربوطه بوده، و چنانچه غیر موظف باشد حق حضور در جلسات نیز به عهده‌ مؤسسه یا واحد مربوطه خواهد بود.

‌میرحسین موسوی – نخست‌وزیر