‌اصلاح برخی از مواد فصل دوم آیین‌نامه نحوه تطبیق و تبدیل وضع کارکنان سازمان حفاظت محیط زیست با قانون استخدام‌ کشوری

تاریخ انتشار: ۱۳۶۱/۰۳/۲۲

150358 – ۱۳۶۱/۳/۲۲


‌هیأت وزیران در جلسه مورخ ۱۳۶۱/۳/۱۶ بنا به پیشنهاد شماره 8368 ـ 222 مورخ 1360.7.23 سازمان حفاظت محیط زیست و تأیید سازمان امور اداری و‌ استخدامی کشور به شرح مندرج در نامه شماره 22.4180 مورخ 60.6.2 و به استناد لایحه قانونی اصلاح ماده 31 الحاقی قانون شکار و صید و تبصره 1 آن‌ مصوب 58.9.21 شورای انقلاب جمهوری اسلامی ایران، اصلاح برخی از مواد فصل دوم آیین‌نامه نحوه تطبیق و تبدیل وضع کارکنان سازمان حفاظت محیط‌ زیست با قانون استخدام کشوری (‌موضوع مصوبه شماره 101834ش مورخ 58.9.21) را به شرح زیر مورد تصویب قرار دادند.


‌ماده 8 اصلاحی ـ مبنای محاسبه کسور بازنشستگی سوابق خدمت آن عده از مستخدمین سازمان که قبل از فروردین ماه 1350 در خدمت سازمان بوده‌اند‌ حقوقی است که در اول فروردین ماه 1350 دریافت می‌کرده‌اند و مبنای محاسبه کسور بازنشستگی سوابق خدمت آن عده از مستخدمینی که در فاصله اول‌ فروردین 1350 تا سی‌ام دی ماه 1353 به استخدام سازمان درآمده‌اند معدل حقوق بدو استخدام حقوقی است که در تاریخ تصویب قانون اصلاح قانون شکار و‌صید (1353.10.30) دریافت می‌کرده‌اند.

‌تبصره ـ سوابق خدمت دولتی مستخدمین در سایر مؤسسات مشمول حکم مندرج در ماده 85 قانون استخدام کشوری و تبصره‌های آن و سایر مقررات مربوط‌ خواهد بود.

‌ماده 9 اصلاحی ـ سازمان مکلف است بدهی مستخدمین خود را بابت کسور بازنشستگی سوابق خدمت در سازمان حداکثر ظرف پنج (5 سال) به اقساط‌ مساوی از حقوق و فوق‌العاده شغل ماهانه آنها کسر و به صندوق بازنشستگی کشوری پرداخت نماید.
‌تبصره 1 ـ سه و نیم درصد سهم هر مستخدم که به موجب تبصره 2 ماده 31 الحاقی به قانون شکار و صید از طرف سازمان تأمین اجتماعی (‌سازمان بیمه‌های‌ اجتماعی سابق) با نظارت نماینده سازمان بازنشستگی کشوری واریز می‌شود و از جمع بدهی سهم مستخدم کسر خواهد شد.
‌تبصره 2 ـ مستخدم سازمان که بابت کشور بازنشستگی سوابق خدمت به صندوق بازنشستگی کشوری بدهی دارد چنانچه قبل از پرداخت کل بدهی بازنشسته‌ شود اقساط بدهی از حقوق بازنشستگی متعلقه کسر خواهد شد. ولی در برقراری حقوق وظیفه در صورتی که تمام یا قسمتی از بدهی خود را نپرداخته باشد‌ بدهی یا اقساط باقیمانده از تاریخ فوت یا از کارافتادگی بخشوده خواهد شد.

‌ماده 12 اصلاحی ـ در مورد بازنشستگی متعلقه کسر خواهد شد. ولی در برقراری حقوق وظیفه‌بگیران که از سی‌ام دی ماه 53 (‌تاریخ تصویب قانون اصلاح قانون‌ شکار و صید) تا قبل از تاریخ اجرای این آیین‌نامه بازنشسته یا ازکارافتاده یا فوت شده باشند حقوق بازنشستگی یا وظیفه مربوط بر اساس تبصره 85 قانون بودجه‌ سال 1356 کل کشور و آیین‌نامه اجرایی آن و با رعایت تاریخ اجرای آن و با رعایت تاریخ اجرای تبصره مذکور و یا آنچه که جانشین تبصره 85 می‌شود در‌صورت لغو آن تعیین و با اعمال ضریب‌های مقرر پرداخت می‌شود.

ماده 13 اصلاحی ـ سازمان حفاظت محیط زیست مکلف است بدهی‌های خود را بابت اجرای این آیین‌نامه در بودجه سالانه سازمان منظور و به حساب صندوق‌ بازنشستگی کشوری واریز نماید.

‌میرحسین موسوی – نخست‌وزیر