‌لایحه قانونی تغییر نام کانون جهانگردی و اتومبیل کلوپ شاهنشاهی و نظارت بر فعالیت آن

تاریخ انتشار: ۱۳۵۸/۰۹/۰۳

1358.09.03 


‌ماده 1 – از تاریخ تصویب این لایحه قانونی نام "‌کانون جهانگردی و اتومبیل کلوپ شاهنشاهی" به "‌کانون جهانگردی و اتومبیل کلوپ جمهوری‌ اسلامی ایران" تغییر داده می‌شود.

‌ماده 2 – وزارت ارشاد ملی می‌تواند با دعوت از اعضاء به تشکیل مجمع عمومی کانون اقدام و با اعزام نماینده‌ای به عنوان عضو اصلی مجمع‌ عمومی در فعالیت کانون نظارت نماید.

ماده 3 – مجمع عمومی کانون که با شرکت نماینده منتخب وزارت ارشاد ملی تشکیل خواهد گردید در اولین جلسه خود نسبت به تعیین اعضای‌ هیأت مدیره و بازرس (‌حسابرس) یا تکمیل اعضای هیأت مدیره و انتخاب افرادی به جانشینی اعضای متوفی و مستعفی کانون اقدام خواهد نمود.

‌ماده 4 – مدیر یا هیأت مدیره و یا بازرس (‌حسابرس) کانون که به طریق فوق تعیین می‌شوند ظرف سه ماه به امور کانون و حسابهای آن دقیقاً‌ رسیدگی و وضعیت موجود را که شامل وضع دارایی و مطالبات و هزینه‌ها و دیون و کارکنان و فعالیت کانون باشد روشن نموده و طی گزارش جامعی‌ متضمن هرگونه تجدید نظر و تغییر لازم که در اساسنامه کانون ضروری تشخیص دهد به مجمع عمومی پیشنهاد و آیین‌نامه‌های لازم مشتمل بر مقررات‌ مالی و معاملاتی و اداری و استخدامی را تنظیم و پس از تصویب مجمع عمومی به مورد اجرا خواهند گذاشت.