‌قانون معافیت ماشین آلات مخصوص حمل محمولات جنگلی و مجتمعهای توسعه جنگل و چوب و کاغذ و صنایع‌ وابسته از پرداخت حقوق و عوارض گمرکی و سود بازرگانی

تاریخ انتشار: ۱۳۵۴/۰۵/۲۲

مصوب 1354.4.24


‌ماده واحده – کلیه ماشین آلات مخصوص حمل محمولات جنگلی در داخل جنگلها و همچنین ماشین آلات مجتمعهای توسعه جنگل و چوب و‌ کاغذ و صنایع وابسته متعلق به دولت و وسایل آبیاری قطره‌ای طرح‌های وزارت کشاورزی و منابع طبیعی و قطعات یدکی آنها مشروط بر این که واردات‌ آن مجاز و به نام دولت وارد شود به تشخیص وزارت کشاورزی و منابع طبیعی از پرداخت حقوق و عوارض گمرکی و سود بازرگانی به استثنای‌ هزینه‌های باربری و انبارداری و عوارض بندری و سهم شیر و خورشید سرخ ایران معاف است. کالاهای مذکور که از اول سال 1349 از گمرک به طور‌نسیه ترخیص شده نیز مشمول این قانون می‌باشد.

‌تبصره – در مواردی که ورود کالا مشروط به موافقت وزارت صنایع و معادن و وزارت بازرگانی باشد باید موافقت وزارتخانه مربوط قبلاً جلب شود.


‌قانون فوق مشتمل بر یک ماده و یک تبصره پس از اظهار ملاحظات مجلس سنا در جلسه روز دوشنبه 1354.4.16، در جلسه روز سه‌شنبه بیست و‌ چهارم تیر ماه یک هزار و سیصد و پنجاه و چهار شمسی به تصویب مجلس شورای ملی رسید.

‌رییس مجلس شورای ملی – عبدالله ریاضی