‌آیین‌نامه وصول عوارض از وسائل نقلیه موتوری موضوع ماده ۶ قانون شاهراه تهران – کرج مصوب ۳۱ تیر ۱۳۴۴

تاریخ تصویب ۱۳۴۵/۱۲/۲۵
تاریخ انتشار ۱۳۴۶/۰۲/۱۰
دسته
اطلاعات بیشتر

– به موجب ‌ماده واحده ‌قانون لغو لایحه قانونی الغای ماده 6 قانون ساختمان اتوبان تهران – کرج مصوب تیرماه 1344 و آیین‌نامه مربوط، مصوب ۱۳۶۰/۷/۳۰ لغو شده است.

– آیین‌نامه‌ وصول عوارض از وسائط نقلیه موتوری در اتوبان تهران – کرج

– به موجب ردیف ۷۶ فهرست پیوست ماده واحده قانون فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه حمل و نقل، اعلام نسخ شده است.

‌ماده 1 - حق تردد در شاهراه تهران - کرج منحصر به اتومبیل سواری و انواع وانت و جیپ خواهد بود و هیچ نوع وسیله نقلیه دیگری اعم از‌ موتوری یا غیر موتوری حق استفاده از شاهراه تهران - کرج را نخواهد داشت.

‌ماده 2 - وزارت دارایی مکلف است از تاریخ اعلام بهره‌برداری از شاهراه تهران - کرج از هر وسیله نقلیه موضوع ماده 1 که در شاهراه عبور و مرور‌ می‌کند برای هر بار عبور 10 ریال عوارض دریافت نماید.

ماده 3 - ورود به شاهراه از محل غیر مجاز ممنوع و متخلف در هر مورد مکلف به پرداخت هزار ریال جریمه خواهد بود.


‌آیین‌نامه فوق مشتمل بر ۳ ماده که در تاریخ اسفندماه 1345 به تصویب کمیسیونهای راه و دارایی مجلس شورای ملی رسیده به استناد ماده 6 قانون‌ ساختمان شاهراه تهران - کرج (‌مصوب 1344.4.31) قابل اجرا می‌باشد.

‌رییس مجلس شورای ملی - مهندس عبدالله ریاضی

با این مصوبه موافقم / مخالفم یک گزینه را انتخاب کنید. انتخاب شما بلافاصله در شمارش عمومی نمایش داده می‌شود.

دیدگاه شما

هنوز دیدگاهی ثبت نشده است. اولین نظر را درباره این مطلب بنویسید.

دیدگاه خود را بنویسید

نام و ایمیل برای ارسال دیدگاه الزامی است. دیدگاه شما ممکن است پیش از نمایش نیاز به تأیید داشته باشد.