اصلاح آیین‌نامه اماکن عمومی مصوب 1328

تاریخ انتشار: ۱۳۳۷/۰۳/۲۴

شماره 3283ح10106 – ۱۳۳۷/۳/۱۵


نظر به ماده ۲۷۶ قانون کیفر عمومی مواد ۲ و ۷ و ۳۵ و ۴۱ و ۴۳ آیین‌نامه اماکن عمومی مصوب سال ۱۳۲۸ بشرح ذیل اصلاح و پیشنهاد میشود.

دو فقره بند (و ـ ز) به ماده ۲ آیین‌نامه اضافه میشود.
و ـ بند و‌ الحاقی به ماده ۲- ارائه و تسلیم سند مالکیت و یا سند تصرف قانونی از طرف متقاضی نسبت به محلی که درخواست صدور پروانه بنام آن محل میشود.
ز ـ بند ز‌ الحاقی بماده ۲ ـ تعین نوع استفاده از امکنه عمومی مشمول ماده یک آیین‌نامه با موافقت مالک

تبصره‌ الحاقی به ماده ۷ ـ در صورتی که صاحب پروانه ظرف سال قبل سابقه محکومیت از نوع اقدامات مذکور در شقوق چهارگانه اخیر مندرج در ماده ۳۵ اصلاحی آیین‌نامه داشته باشد تجدید پروانه بکلی ممنوع است.

ماده ۳۵ ـ اصلاحی ـ در اماکن عمومی اقدامات زیر ممنوع است
الف ـ سخنرانی و نقالی و هر عمل دیگری که بر خلاف منظور از تشکیل امکنه عمومی و مفاد پروانه صادره مربوط به آن محل باشد بدون اجازه مخصوص شهربانی.
ب ـ تسهیل و یا فراهم نمودن وسیله عمل منافی عفت و شهوترانی در امکنه مربوطه و یا استخدام و یا اجیر نمودن اشخاص برای منظور فوق
ج ـ تشکیل جلسات در محل امکنه عمومی برای مقاصد سوء و خلاف قانون علیه دولت و امنیت مملکت
د ـ قبول و اسکان اشخاص شرور و دزد و بد سابقه در محل امکنه عمومی پس از اخطار کتبی شهربانی.
هـ ـ تهیه موجبات تسهیل خرید و فروش مواد افیونی و چرس و بنگ و استعمال آن.

ماده ۴۱ اصلاحی ـ در صورتی که صاحبان اماکن عمومی سه نوبت یا بیشتر در ظرف یک سال به مجازات خلافی مذکور در این آیین‌نامه محکوم گردند علاوه بر تعیین مجازات مقرره پروانه آنها نیز برای یک‌ الی سه سال طبق حکم دادگاه مربوطه توقیف خواهد شد.

ماده ۴۳ اصلاحی ـ متخلفین از مقررات مواد زیر:
قسمت اخیر ماده ۷ و ۸ و از ماده ۱۰‌ الی ماده ۲۹ و مواد ۳۲ و ۳۴ و ۳۵ اصلاحی و مواد ۳۶ و ۳۹ و ۴۰ این آیین‌نامه به حبس تکدیری از سه روز تا ده روز به غرامت از سی ریال تا دویست ریال محکوم میشوند.

وزیر کشور ـ وزیر دادگستری