قانون انجام لوله‌ کشی آب و فاضل آب [فاضلاب] شهر تهران

تاریخ تصویب: ۱۳۳۰/۰۳/۰۷
تاریخ انتشار: ۱۳۳۰/۰۳/۲۸

[به موجب لایحه قانونی مربوط به اصلاح قانون آب و فاضلاب شهر تهران، مصوب ۱۳۳۳ لغو شده است.]


ماده واحده – مدت مسئولیت انجام لوله‌ کشی آب تهران که طبق تبصره 22 ماده 2 قانون بودجه کل کشور مصوب تیر ماه 1328 بمدیر کل ‌لوله‌ کشی واگذار شده بود تا پایان لوله‌ کشی آب تهران که منتهای آن آخر اسفند 1332 خواهد بود تمدید می ‌گردد و بمدیر کل لوله‌ کشی آب اجازه داده‌ میشود فقط در مورد تهیه طرحها و اسناد و مدارک فنی لازم برای لوله‌ کشی آب و فاضل آب [فاضلاب] شهر تهران و نظارت در اجرای طرح‌های لوله‌ کشی با ‌توجه بصلاح امر و گرفتن تضمین کتبی و مالی با امضای وزیر کشور بدون مراعات اصول مناقصه اقدام نماید.
نسبت بمقررات خاصی که در تبصره 22 ماده دوم قانون بودجه کل کشور مصوب تیر ماه 1328 برای انجام لوله‌ کشی آب تهران به تصویب رسیده آن قسمت از ماده 35 قانون تشکیل انجمن های شهر مصوب 4 مرداد 1328 که با قانون مزبور مغایرت پیدا می‌ کند در این مورد تا پایان لوله‌ کشی آب و‌ فاضل آب [فاضلاب] بلااثر خواهد بود.

تبصره ۱- مدیر کل لوله‌ کشی ترتیب استملاک اراضی مورد احتیاج لوله‌ کشی آب و فاضل آب [فاضلاب] تهران را با موافقت وزیر کشور و مدیر کل بانک ملی ایران‌ و شهردار تهران خواهد داد. اراضی پس از تصویب این هیئت سه نفری بلافاصله بتصرف اداره لوله‌ کشی خواهد آمد و بهای آن و همچنین خسارات‌ وارده به املاک مردم در نتیجه حفریات و سایر عملیات ساختمانی لوله‌ کشی آب و فاضل آب [فاضلاب] تهران مطابق مقررات قانون توسعه معابر مصوب اول تیر ماه 1320 منتها در مدت سه ماه از تاریخ تصرف تأدیه خواهد شد. لیکن آنچه زمین برای مسیر لوله‌ کشی آب و حریم آن مطابق تشخیص فنی بتصدیق هیئت سابق‌ الذکر لازم است مجاناً و بلاعوض برای اداره لوله‌ کشی ‌و فاضل آب [فاضلاب] تهران مورد حقوق ارتفاقی قرار خواهد گرفت.

تبصره ۲- [الحاقی ۱۳۳۱/۶/۲۱]
مدیرکل لوله‌ کشی آب تهران بترتیبی که در تبصره 22 ماده 2 قانون بودجه سال ۱۳۲۸ کل کشور منصوب می‌گردد قابل عزل خواهد بود.


این قانون که مشتمل بر ماده واحده و یک تبصره است و در تاریخ 15 آذر ماه 1329 به تصویب مجلس سنا رسیده و در جلسه سه‌ شنبه هفتم خرداد‌ ماه یکهزار و سیصد و سی به تصویب مجلس شورای ملی رسید.

رییس مجلس شورای ملی – رضا حکمت