اصلاح ماده سوم آیین‌نامه قانون شهرداری

تاریخ انتشار: ۱۳۲۲/۰۱/۱۸

مصوب ۱۳۲۱/۱۲/۱۳


ماده سوم – استاندار و یا فرماندار برای تشکیل انجمن نظارت از طبقات مالکین و تجار و اصناف از شش تا هیجده نفر به تناسب جمعیت هر شهر که طرف‌ اعتماد عمومی و معروف به امانت و دارای سواد باشند دعوت خواهد کرد.
‌الف – در هر شهری که اعضاء انجمن نظارت هیجده نفر لازم باشد ده نفر آن عضو اصلی و بقیه کارمند علی‌البدل خواهد بود و در شهرهائی که عده از هیجده نفر کمتر باشد تعیین کارمندان اصلی و علی‌البدل موکول به تشخیص وزارت کشور میباشد.
ب – انجمن نظارت پس از قبول دعوت در محل معین حاضر و تحت ریاست استاندار و یا فرماندار و یا نماینده او تشکیل یافته و بوظایف خود‌ مشغول خواهد شد.
برای تحریرات انجمن بقدر کفایت از اداره استانداری و یا فرمانداری منشی معین میشود.

‌تبصره – در صورت ضرورت بر حسب پیشنهاد فرماندار هر شهر و موافقت انجمن نظارت وزارت کشور در هر شهرستان که مصلحت بداند اجازه‌ میدهد که بتناسب جمعیت و بقدر لزوم انجمن‌های فرعی تحت ریاست انجمن اصلی از طبقات سه‌گانه فوق تشکیل شود- ‌عده کارمندان انجمنهای فرعی منوط به تشخیص وزارت کشور بوده و از سه نفر کمتر نخواهد بود.


اصلاح ماده سوم آئین‌نامه قانون شهرداری (‌مصوب 6 خرداد ماه 1309) بموجب اختیار حاصله از ماده پنجم قانون مصوب 30 اردیبهشت ماه 1309 بشرح بالا در تاریخ 13 اسفند ماه 321 به تصویب کمسیون کشور مجلس شورای ملی رسیده است.

رئیس مجلس شورای ملی