مصوبه هیات وزرا در خصوص ورود و نصب دستگاه های رادیو و کنسرت و لغو مواد چهار گانه متحدالمال شماره 8687 مورخ 24 تیر 1307

تاریخ انتشار: ۱۳۱۳/۰۷/۰۲

۴۸۱۷ – 1313/07/02


هیئت وزراء در جلسه 26 شهریور ماه 1313 برطبق پیشنهاد وزارت پست و تلگراف مواد چهارگانه متحد المال شماره 8687 مورخه 24 تیر 1307 راجع به ورود و نصب دستگاههای رادیو و کنسرت را ملغی نموده و بجای آن مواد ذیل را تصویب مینماید.

1- ورود دستگاههای فرستنده تلگراف و تلفن بی سیم و آلات و ادوات متعلقه به آن استثناء آنچه را که برای رفع حوائج بی سیم دولت علیه ایران لازم میباشد یا موسسات متفرقه بموجب اجازه رسمی وزارت پست و تلگراف و تلفن وارد نماید بطور کلی ممنوع است.

تبصره – ساختن دستگاههای فرستنده در داخله مملکت منوط به اجازه رسمی است که در ماده (1) ذکر شده است.

2- اساسا ورود دستگاههای گیرنده برای اخذ اصوات و نغمات و رادیو کنسرت با تأدیه حقوق گمرکی مجاز است ولی نصب آن مطابق مقررات ماده (4) تصویبنامه حاضره باید انجام داده شود.

توضیح- مقصود از دستگاههای گیرنده برای اخذ اصوات و نغمات رادیو کنسرت و دستگاههائی میباشد که برای این منظور ساخته شده و حد اعلای طول موج آنها 2000 متر است.

3- اداره گمرکات مأمور است که دستگاههای اخذ اصوات را در مواقع ورود در دفتر گمرکی با حضور و اطلاع رؤسای تلگرافخانه و نظمیه و مأمورین بی سیم دولت علیه ایران در صورتی که در سرحد حضور داشته باشند بدقت معاینه و تفتیش تا دستگاه فرستنده نباشد.

4- برای نصب آنتن استفاده از هر قسم دستگاههای گیرنده رادیو بایستی قبلا اجازه‌نامه تشکیلات کل نظمیه مملکتی را تحصیل نموده و پس از آن اجازه نیز از وزارت پست و تلگراف برای شرایط فنی در دست داشت.

5- دارندگان دستگاههای گیرنده بهیچوجه نباید مبادرت به نشر اخبار تگلرافی و تلفونی بنماید.

تصویبنامه در کابینه ریاست وزراء ضبط است.