تصویبنامه راجع به اعطاء اضافه حقوقات و ترفیعات کلیه مستخدمین ادارات و دوائر غیرلشکری

تاریخ انتشار: ۱۳۰۷/۱۱/۲۷

۷۵۵۵ – 1307/11/27


هیئت وزراء در جلسه 24 بهمن ماه 1307 مقررات ذیل را نسبت به اعطاء اضافه حقوقات و ترفیعات کلیه مستخدمین ادارات و دوائر غیرلشکری تصویب نمودند:

اولا – هر وزارتخانه یا موسسه در ظرف یک سال بیش از صدی 3 از مجموع حقوقات سالیانه منظور در بودجه خود را نمیتواند صرف اضافه حقوق نماید.

ثانیا – اضافه حقوق فقط به مستخدمینی داده میشود که در انجام وظایف مرجوعه عملا امتحان لیاقت و صحت عمل و علاقه‌مندی بکار داده باشند و البته کسانی که در مقام ابراز جدیت و علاقه‌مندی بکار مطلقا تابع ساعات اداری نبوده و حسن انجام وظایف مرجوعه را بوسیله کارکردن در غیر ساعات اداری تامین مینمایند حق تقدم خواهند داشت.

ثالثا – ماخذ اعطاء اضافه حقوقات از این ببعد باین ترتیب خواهد بود – به کسانی که در حداقل یک رتبه قرار گرفته‌اند منتهی تا حد وسط و به کسانی که در حد وسط قرار گرفته‌اند منتهی تا حداکثر همان رتبه میتوان در عرض یک سال اضافه حقوق داد.

رابعا – اعطاء اضافه حقوقات مستخدمین دون رتبه (5) هریک از ادارات تابعه یک وزارتخانه یا موسسات مستقل منوط به تصویب وزیر همان وزارتخانه یا رئیس آن موسسه میباشد ولی اعطاء اضافه حقوقات مستخدمین از رتبه 5 به بالا منوط به پیشنهاد وزارتخانه یا موسسه مربوطه و تصویب هیئت وزراء خواهد بود و در هر صورت رعایت شرائط فوق حتمی است.

خامسا- وزارت مالیه مامور تطبیق پیشنهادات با مقررات فوق و اجرای این تصویب‌نامه است.