تشکیل هیاتی برای بررسی دعاوی وزراتخانه‌ها و موسسات وابسته علیه یکدیگر

تاریخ تصویب: ۱۳۵۷/۰۲/۱۱
تاریخ انتشار: ۱۳۵۷/۰۲/۱۱

[به موجب بند ۵ تصویب‌نامه نحوه حل اختلافات فی‌مابین دستگاه‌های اجرایی، مصوب ۱۳۶۵ لغو شده است.]

[به موجب بند ۴ تصویبنامه راجع به نحوه بررسی اختلافات فیمابین دستگاههای اجرایی، مصوب ۱۳۶۶ لغو شده است.]

شماره ۱۱۴۴۶۲ – ۱۳۵۷/۲/۱۱


در جلسه مورخ ۲۵۳۷/۲/۱۱ هیئت وزیران گزارش شماره 25649 /1 مورخ ۲۵۳۶/۱۲/۱۷ وزارت دادگستری در مورد دعاوی وزارتخانه ها و سازمانهای دولتی علیه سایر وزراتخانه ها و سازمانهای دولتی مطرح و برقرار شد.

الف – وزراتخانه ها و موسسات وابسته موظفند ظرف ۱۵ روز دعاوی خود را علیه یکدیگر از مراجع قضائی مسترد دارند و برای بررسی دعوا هیئتی با حضور معاون اداری و مالی وزارتخانه ها یا موسسه خواهان و خوانده در محل وزارتخانه یا موسسه خواهان تشکیل شود و طرفین سعی در توافق نمایند و هرگاه به توافق برسند از نظر دولت قطعی و لازم الاجراء خواهد بود و گرنه وزارتخانه یا موسسه خواهان مراتب را به وزیر دادگستری اعلام دارند و وزیر دادگستری یکی از همکاران قضائی خود را به هیئت معرفی نموده و هر نظری که نماینده وزیر دادگستری بدهد برای هر دو موسسسه لازم الاتباع خواهد بود.

ب – هیچ وزارتخانه یا موسسه وابسته نمیتواند بعنوان خواهان به دادگستری مراجعه نماید مگر با موافقت قبلی شخص وزیر به اعتبار اینکه حقی از دولت تضییع شده است.

[اقامه کلیه دعاوی دولت علیه افراد یا افراد علیه دولت با موافقت و یا اطلاع قبلی وزیر مربوط]

پ – وزارتخانه ها و موسسات وابسته که خوانده قرار میگیرند هنگامی که دعوا به مرحله تبادل لوایح میرسد باید مراتب را به نظر وزیر برسانند تا در صورتی که مقتضی تشخیص داده شد از ادامه دعوا جلوگیری شود.

خواهشمند است مراتب را به موسسات وابسته ابلاغ فرمایند.

وزیر مشاور در امور اجرائی
محمود کاشفی