تصویب‌نامه در خصوص تعیین تعرفه صدور پروانه باشگاه و مجوز احداث ورزشگاه و مراکز خدمات ورزشی و تندرستی و تعرفه استفاده از خدمات ورزشی باشگاه ‌ها در سال ۱۴۰۳ 

تاریخ تصویب: ۱۴۰۳/۰۵/۲۴
تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۰۶/۱۹

شماره ۸۲۹۴۸/ت۶۲۴۶۷هـ ۳۰/۵/۱۴۰۳

هیئت وزیران در جلسه ۲۴/۵/۱۴۰۳ به پیشنهاد شماره ۲۷۱۴/۱۰۰/ص/۱۴۰۲ مورخ ۲۸/۱۲/۱۴۰۲ وزارت ورزش و جوانان و به استناد جزء (۲۳) بند (الف) ماده (۴) قانون اهداف و وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان مصوب ۱۳۹۹ تصویب کرد:

۱ـ تعرفه صدور پروانه باشگاه و مجوز احداث ورزشگاه و مراکز خدمات ورزشی و تندرستی در سال ۱۴۰۳ به شرح زیر تعیین و از متقاضیان دریافت می­شود:

الف ـ تعرفه صدور پروانه باشگاه و مجوز احداث ورزشگاه در کلان شهرها، ده میلیون و هشتصد هزار (۰۰۰ر۸۰۰ر۱۰) ریال.

ب ـ تعرفه صدور پروانه باشگاه و مجوز احداث ورزشگاه در سایر شهرها، پنج میلیون و چهارصد هزار (۰۰۰ر۴۰۰ر۵) ریال.

پ ـ تعرفه صدور پروانه فعالیت مراکز خدمات ورزشی و تندرستی در کلان شهرها، ده میلیون و هشتصد هزار (۰۰۰ر۸۰۰ر۱۰) ریال.

ت ـ تعرفه صدور پروانه فعالیت مراکز خدمات ورزشی و تندرستی در سایر شهرها، پنج میلیون و چهارصد هزار (۰۰۰ر۴۰۰ر۵) ریال.

تبصره ۱ـ تعرفه تمدید پروانه فعالیت و مجوزهای موضوع این بند، به میزان پنجاه درصد (۵۰%) تعرفه­‌های فوق می­باشد.

تبصره ۲ـ تعرفه تمدید پروانه فعالیت و مجوزهای موضوع این بند، برای باشگاه­هایی که در هر یک از رشته­‌های المپیکی متعهد به فعالیت شوند، به میزان هفتاد درصد (۷۰%) تعرفه‌های فوق می­باشد.

تبصره ۳ـ تعرفه تعیین­شده باید قبل از صدور یا تمدید پروانه و مجوز به حساب خزانه که شماره آن توسط وزارت ورزش و جوانان به متقاضی اعلام می­گردد، واریز شود.

۲ـ تعرفه استفاده از خدمات ورزشی در باشگاه­ها در سال ۱۴۰۳ طبق جدول پیوست (۱)٭ که تأییدشده به مهر دفتر هئیت دولت است، تعیین می­شود.

تبصره ۱ـ تعرفه رشته‌­های ورزشی در شهرستان تابعه استان با پانزده درصد (۱۵%) کاهش نسبت به تعرفه مراکز استان­ها و در شهرستان­های کمتر توسعه­‌یافته به میزان بیست و پنج درصد (۲۵%) کاهش نسبت به تعرفه مراکز استان­ها تعیین می­گردد.

تبصره ۲ـ تعرفه­‌های باشگاه­های ورزشی و مراکز خدمات ورزشی و تندرستی ویژه به میزان صددرصد (۱۰۰%) تعرفه باشگاه­های درجه (۱) تعیین می­شود.

تبصره ۳ـ تعرفه­‌های باشگاه­های ورزشی و مراکز خدمات ورزشی و تندرستی ویژه طلایی به میزان بیست و پنج درصد (۲۵%) تعرفه باشگاه­های ویژه تعیین می­شود.

۳ـ تعرفه استفاده از خدمات در مراکز ارائه­‌دهنده خدمات ورزشی و تندرستی در سال ۱۴۰۳ طبق جدول پیوست (۲) ٭ که تأییدشده به مهر دفتر هیئت دولت است، تعیین می­شود.

معاون اول رئیس‎ جمهور ـ محمدرضا عارف