نقشه راه اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

تاریخ تصویب: ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۰۵/۰۲

شماره ۶۶۲۶/۱۴۰۳/دش – ۱۰/۴/۱۴۰۳

(مصوب جلسه ۹۰۰ مورخ ۸/۳/۱۴۰۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی)

ماده واحده «نقشه راه اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش» که در جلسه ۹۰۰ مورخ ۱۴۰۳/۳/۸ شورای عالی انقلاب فرهنگی و براساس مصوبه جلسه ۴۷۵ مورخ ۱۸/۰۲/۱۴۰۳ شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است، به شرح ذیل برای اجرا ابلاغ می‌شود:

«ماده واحده ـ با هدف ایجاد انضباط در اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، وزارت آموزش و پرورش مکلف است سند تحول را بر اساس زمان ‌بندی درج ‌شده در نقشه راه اجرای سند تحول بنیادین اجرا نماید .

کلیه دستگاه ‌های اجرایی موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۱۳۸۶ و ماده (۵) قانون محاسبات عمومی کشور موظفند در راستای تحقق اهداف مندرج در این نقشه، بر اساس تقسیم کار ملی اجرای سند تحول با وزارت آموزش و پرورش همکاری نمایند‌. سازمان برنامه و بودجه کشور مکلف است هر سال بودجه مورد نیاز برای تحقق شاخص‌های پروژه ‌های نقشه راه را متناسب با پیشنهاد وزارت آموزش و پرورش در زمان مقرر، تأمین نماید و سازمان اداری و استخدامی کشور نیز مکلف است شاخص‌های ارزیابی دستگاه ‌های اجرایی را متناسب با شاخص‌های مندرج در سند تقسیم کار ملی و شاخص‌های اختصاصی وزارت آموزش و پرورش را متناسب با شاخص‌های نقشه راه به‌روزرسانی و دستگاه ‌ها را مورد ارزیابی قرار دهد‌.

تبصره ۱ـ نظارت راهبردی بر حسن تحقق نقشه راه اجرای سند تحول بنیادین بر عهده شورای ستاد راهبری و نظارت تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی است‌. همچنین مبنای هر گونه نظارت بر حسن اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش توسط سایر نهاد ‌های نظارتی از جمله مجلس شورای اسلامی و سازمان بازرسی کل کشور، میزان تحقق هدف شاخص‌های مندرج در نقشه راه خواهد بود و مبنای انحصاری پاسخگویی وزیر آموزش و پرورش به نهادهای نظارتی در راستای سند تحول، همین شاخص‌ها طبق زمان تعیین‌شده در نقشه و ضمائم آن است .

تبصره ۲ـ در صورت تصویب نسخه ترمیم‌یافته سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت آموزش و پرورش مکلف است حداکثر ظرف مدت ۶ ماه پس از تصویب، نسخه به‌روزرسانی‌شده نقشه راه اجرای سند تحول را به شورای عالی انقلاب فرهنگی جهت تصویب، ارائه نماید».

سرپرست ریاست جمهوری و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی ـ محمد مخبر