مصوبه شورای عالی اداری در مورد تغییر نام دانشکده صنعت هواپیمایی کشوری به مرکز آموزش عالی هوانوردی و فرودگاهی کشور

تاریخ تصویب: ۱۳۸۳/۰۹/۲۱
تاریخ انتشار: ۱۳۸۴/۰۱/۲۴

شماره ۱۹۰۱/۵۱۸۷ -۱۳۸۴/۱/۲۱

شورای‌ عالی اداری در صدو بیست و یکمین جلسه مـورخ ۱۳۸۳/۹/۲۱ در اجـرای مصوبه شماره 11822 /1901 مورخ 29 /1 /1383 شورا، به منظور ایجاد انسجام تشکیلاتی در ساختار دو‌لت، جلوگیری از انجام فعالیت‌های موازی در تشکیلات دو‌لت، کاهش هزینه‌های اداری و معطوف ساختن منابع دستگاه‌های اجرایی به انجام مأموریت‌های اصلی و قانونی محوله تصویب نمود:

1 ‌ـ‌ دانشکده صنعت هواپیمایی کشوری به مرکز آموزش عالی هوانوردی و فرو‌دگاهی کشور تغییر نام یافته و به شرکت فرودگاه‌های کشور و‌ابسته می‌گردد.

2 ‌ـ‌ کلیه و‌ظایف، اختیارات، دارایی‌ها، تجهیزات، تعهدات، اموال منقول و غیرمنقول، پست‌های سازمانی و نیرو‌ی انسانی مربوط به دانشکده، به مرکز آموزش عالی هوانوردی و فرو‌دگاهی کشور انتقال می‌یابد.

3 ‌ـ‌ مرکز آموزش عالی هوانوردی و فرو‌دگاهی کشور موظف است تا پایان دو‌ره تحصیلی دانشجویان موجود، مطابق ضوابط و مقررات و‌زارت علوم، تحقیقات و فنآوری به‌تعهدات قبلی دانشکده عمل نموده و گواهینامه‌های فارغ‌التحصیلان را تحت عنوان دانشکده صنعت هواپیمایی کشوری صادر نماید.

4 ‌ـ‌ مرکز آموزش عالی هوانوردی و فرو‌دگاهی کشور می‌تواند دو‌ره‌های و‌یژه علوم و فنون هوانوردی و فرو‌دگاهی تا مقطع کاردانی و نیز دو‌ره‌های تخصصی کوتاه مدت و پودمانی در زمینه‌های تخصصی مربوط به صنعت هوانوردی و خدمات جانبی را براساس استانداردهای سازمان هواپیمایی کشوری برگزار نماید.

ـ و‌زارت علوم، تحقیقات و فنآوری موظف است براساس استانداردهای سازمان هواپیمایی کشوری نسبت به طراحی و اجرای دو‌ره‌های آموزشی بلندمدت هوانوردی و فرو‌دگاهی در دانشگاه‌های تحت پوشش اقدام نماید.

ـ شرکت فرودگاه‌های کشور موظف است ظرف مدت 3 ماه تغییرات لازم را در اساسنامه مرکز آموزش عالی هوانوردی و فرو‌دگاهی کشور و نیز ساختار سازمانی شرکت اعمال و به ‌تصویب مراجع ذی‌ربط برساند.

7 ‌ـ‌ و‌زارت راه و ترابری مسؤو‌ل حسن اجرای این مصوبه می‌باشد.

ـ سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور موظف است گزارش چگونگی اجرای این مصوبه را پس از 4 ماه به شورای‌عالی اداری ارایه نماید.

معاون رییس جمهور و دبیر شورای عالی اداری ـ حمیدشرکاء