انجام تمهیداتی به منظور جلوگیری از بحران اقتصادی و رکود و تعطیلی کارخانجات نساجی کشور و ترویج و مصرف پارچه و مصنوعات قماش داخلی و اشتغال کارگران

تاریخ انتشار: ۱۳۳۴/۰۷/۲۵

مصوب ۱۳۳۴/۷/۲۴


هیئت وزیران در جلسه مورخ ۱۳۳۴/۷/۲۴ بنابه پیشنهاد شماره 13570- 24 /7 /34 وزارت کار و بمنظور جلوگیری از بحران اقتصادی و رکود و تعطیل کارخانجات نساجی کشور و ترویج و مصرف پارچه و مصنوعات قماش داخلی و اشتغال کارگران تصویب نمودند.


1- کلیه معاملات خرید پارچه – قماش- پتو و سایر احتیاجات مصنوعات داخلی جهت مصارف دولتی اعم از وزارتخانه‌ها و موسسات تابعه کارخانجات تولید کننده کشور بوسیله شرکت تعاونی مصرف کارمندان دولت بعمل آید.

2- پارچه لباس زمستانی و تابستانی خدمتگزاران جزء و پاسبانها و پتو و سایر منسوجات مورد نیاز وزارتخانه ها و موسسات تابعه دولتی بوسیله شرکت تعاونی مصرف کارمندان دولت از کارخانجات تولید کننده داخلی خریداری شود.

3- وزارتخانه ها و موسسات و بنگاههای تابعه دولتی مکلفند که در ابتدای هر سال حداقل 30٪ اعتبار سنواتی ملبوس و دستمزد دوخت مستخدمین خود را برای تهیه پارچه و اجرت دوخت لباس خدمتگزاران بشرکت تعاونی مصرف کارمندان دولت پرداخت و بقیه آن را در موقع تحویل لباسها پرداخت نمایند.

4- شرکت تعاونی موظفست با مدیران کارخانجات برای تحصیل حداقل قیمت و حداکثر اقساط مذاکره نموده و با حسابداریهای وزارتخانه‌ها و دستگاههای دولتی نحوه وصول و ایصال قیمت محصولات را که کارمندان خریداری مینمایند بگذارد و در هر حال نباید قیمت تمام شده از عمده فروشی تجاوز نماید.

5- خزانه‌داری کل بتناسب اعتبارات وزارتخانه ها و درخواست شرکت تعاونی مصرف کارمندان برای احتیاجات عادی دولتی جهت سال آینده اعتباری بطور تنخواه گردان در اختیار شرکت به این منظور میگذارد.

6- ادارات حسابداری و وزارت دارائی و ارگانهای تابعه دولتی موظف به اجرای این تصویب‌نامه میباشند.

7- …..

نخست وزیر