تعیین تکلیف طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی دولتی نزد عمران کیش و اداره امور آن سازمان

تاریخ انتشار: ۱۳۶۱/۰۳/۱۹

شماره ابلاغ: 26688-۱۳۶۱/۳/۱۹

هیئت وزیران در جلسه مورخ 1361/3/9 بنا به پیشنهاد شماره 25744 مورخ وزیر مشاور در امور اجرائی و بمنظور تعیین تکلیف طرحها و پروژه‌های عمرانی ‌دولتی نزد سازمان عمران کیش و اداره امور آن سازمان تصویب نمودند:

1 ـ هیئتی مرکب از سه نفر نمایندگان وزیر مشاور در امور اجرائی ـ وزیر مشاور و رئیس سازمان برنامه و بودجه ـ وزیر ارشاد اسلامی انتخاب می‌شوند که زیر ‌نظر وزیر مشاور در امور اجرائی کلیه طرحها و پروژه‌های عمرانی تکمیل شده یا نیمه تمام در جزیره کیش را که اعتبار آنها از محل اعتبارات دستگاههای مختلف ‌اجرائی تامین گردیده، بر اساس ارزیابی کارشناسان رسمی دادگستری محاسبه نموده و به استناد ماده 40 قانون برنامه و بودجه کشور مصوب 1351 و به‌تشخیص خود نسبت به واگذاری طرحها و پروژه‌های موصوف به دستگاههای اجرائی اقدام کند.

تبصره 1 ـ ارزیابی کارشناسان رسمی دادگستری بصورت ارزیابی، قیمت زمان اجرا یا قیمت تمام شده با توجه به استهلاک یا قیمت مبادله‌ای روز انجام خواهد‌ پذیرفت و هیئت مختار است که بر حسب مورد هر یک از قیمتهای مذکور یا قیمتهای دفتری را ملاک قرار داده و اتخاذ تصمیم نماید.

تبصره 2 ـ چنانچه ارقام ارزیابی طرحها و پروژه‌های عمرانی به شرح مذکور بیش از رقم دریافتی سازمان عمران کیش باشد مابه‌التفاوت بعنوان تعهدات دستگاه‌ اجرائی در حسابها منظور و در غیر این صورت از حساب تعهدات کسر خواهد شد.

2 ـ هیئت مذکور با حفظ سمت به استناد "‌لایحه قانونی مربوط به تعیین مدیر یا مدیران موقت برای سرپرستی واحدهای تولیدی و صنعتی و تجاری و کشاورزی‌ و خدماتی اعم از بخش عمومی و خصوصی"‌ مصوب 58/3/24 شورای انقلاب، بعنوان هیئت مدیره دولتی سازمان عمران کیش تعیین میشود تا با رعایت‌ قوانین و مقررات مربوط اقدام نماید و چنانچه قانون خاصی وجود نداشته باشد با توجه به ضوابط مندرج در قانون تجارت اقدام کند.

3 ـ هیئت فوق‌الذکر تمام اختیارات قانونی لازم‌الاجرا جهت اجرای وظایف محوله و استیفای حقوق دولت از قبیل تفویض اختیار به غیر با مسئولیت خود، ‌مراجعه به محاکم و مراجعه صالحه تعیین وکیل برای جوابگوئی به دعاوی مطروحه استفاده از خدمات افراد اعم از حقیقی یا حقوقی بصورت خرید خدمت‌ بدون تعهد استخدامی، و غیره را دارا میباشد. و در هر مورد راساً اتخاذ تصمیم خواهد نمود. تصمیمات هیئت با اکثریت آراء معتبر خواهد بود.
کلیه اسناد و اوراق‌ مالی و تعهد آور سازمان با دو امضاء که یکی از آنها امضاء نماینده وزیر مشاور در امور اجرائی خواهد بود و امضاء مسئول امور مالی سازمان معتبر است.

4 ـ مرکز هیئت، تهران ـ هتل اوین ـ دفتر سازمان عمران کیش میباشد.

5 ـ این تصویبنامه جایگزین تصویبنامه شماره 150650 مورخ 60/12/16 بوده و از تاریخ اخیرالذکر تصویبنامه شماره 8480 مورخ 58/4/12 هیئت‌ وزیران راجع به واگذاری اداره امور سازمان عمران کیش به سازمان مراکز ایرانگردی و جهانگردی لغو میگردد.

نخست‌وزیر – میرحسین موسوی