قانون تشکیل صندوق رفاه دانشجویان [مصوب ۱۳۵۲]

تاریخ تصویب: ۱۳۵۲/۰۵/۱۷
تاریخ انتشار: ۱۳۵۲/۰۶/۰۷

[‌انحلال هیأت امنای صندوق رفاه دانشجویان و تفویض کلیه وظائف هیأت امنای صندوق مزبور به هیأت جانشینی هیأتها امنای‌ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و شوراهای اجرایی]

[به موجب ماده ۵ قانون صندوق رفاه دانشجویان، مصوب ۱۳۷۱ لغو شده است.]


ماده واحده – به وزارت علوم و آموزش عالی اجازه داده میشود با استفاده از اعتبارات دولتی و کمکهای بخش خصوصی صندوق رفاه دانشجویان‌ را تشکیل دهد. ‌صندوق مزبور زیر نظر هیئت امناء اداره خواهد شد. وظایف صندوق و ترکیب هیأت امناء و اختیارات آنها و ترتیب اداره و بهره‌برداری از وجوه صندوق و ضوابط و شرایط اعطای وام و کمک به دانشجویان دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی و دولتی و نحوه بازپرداخت وامهای دریافتی دانشجویان تابع‌ اساسنامه‌ای است که به پیشنهاد وزارت علوم و آموزش عالی به تصویب کمیسیونهای مربوط مجلسین خواهد رسید.
‌اعتبار لازم برای کمک سالانه دولت به صندوق به همین عنوان در قانون بودجه کل کشور منظور میشود و در اختیار صندوق رفاه دانشجویان قرار‌ میگیرد. ‌وزارت علوم و آموزش عالی بمنظور رفاه دانشجویان خارج از کشور و دانشجویان مؤسسات آموزش عالی غیر دولتی نیز صندوقهای جداگانه تشکیل‌ می‌دهد و اساسنامه مربوط را بترتیب مذکور پس از تصویب بموقع اجرا می‌گذارد.

تبصره – مؤسسات آموزش عالی غیر دولتی برای استفاده از صندوق رفاه دانشجویان هر سال درصدی متناسب از درآمد خود را طبق اساسنامه این‌قانون به صندوق مربوط پرداخت خواهند کرد.


قانون فوق مشتمل بر یک ماده و یک تبصره پس از تصویب مجلس شورای ملی در جلسه فوق‌العاده روز پنجشنبه 4 مرداد ماه 1352 در جلسه‌ فوق‌العاده روز چهارشنبه هفدهم مرداد ماه یکهزار و سیصد و پنجاه و دو شمسی به تصویب مجلس سنا رسیده است.

رئیس مجلس سنا – جعفر شریف‌امامی