اتخاذ تصمیماتی در خصوص اصلاح موادی از قانون مالیات بر درآمد

تاریخ انتشار: ۱۳۱۶/۰۲/۰۵

هیئت وزراء در جلسه 5 اردی بهشت ماه 1316 طبق پیـشنهاد شماره 1605ـ 4812 وزارت مالیه نظر به تبصره ماده اول قانون مالیات بر درآمد مصوب 29 آبان 1312 و نظر به مادة و قسمت اخیر ماده 24 قانون مزبور و نظر به تبصرة 2 مادة اول اصلاح قانون مالیات بر درآمد مصوب 24 آذرماه 1313 موارد ذیل را مقرر میدارد:


ماده 1 ـ چون صاحبان سهام شرکتها نسبت به درآمد حاصله از سهام جداگانه از شرکت مالیات بده هستند کلیه شرکتهای سهامی در موقع پرداخت درآمد حاصله از سهام مکلفند 4% هر یک از پرداختها را حتی در مواردی که صاحبان آنها معترض هستند بابت مالیات بردرآمد کسر و منتهی در ظرف یک ماه به صندوق مالیه محل بپردازند.

تبصره ـ منظور نمودن درآمدها بجمع صاحبان سهام در حکم پرداخت است.


ماده 2 ـ کلیه شرکتهای سهامی موظفند پس از پرداخت درآمد سهام و کسر مالیات صورت جامعی از کلیه پرداختهائی که شده با ذکر اسامی اشخاصی که درآمدها را دریافت داشته‌اند و تعیین مبالغی که از هر پرداختی کسر نموده‌اند در ظرف مدت مقرره در مادة 2 بادارة مالیه محل تسلیم نمایند.


ماده 3 ـ در صورتی که شرکتها از اجراء وظائف مقرره خودداری نمایند متضامناً با خود صاحبان سهام مسئول تادیه مالیاتهای مقرر میباشند.


ماده 4 ـ جریمه تخلف از مقررات ماده اول این تصویبنامه در هر مورد، نصف مالیات متعلقه است.


ماده 5 – اگر شرکتها صورت مقرر در مادة 2 این تصویبنامه را در موعد مقرر تسلیم ننمایند مجازات تخلف برای هر ماه تاخیر پانصد ریال است.


ماده 6- این تصویب‌نامه بلافاصله پس از انتشار در مجلة رسمی اجراء میشود.

رئیس الوزراء