تصویب‌نامه راجع به مالیات بر درآمد اشخاص و شرکت‌هایی که عملیات ساختمانی انجام می‌دهند

تاریخ تصویب: ۱۳۲۶/۰۶/۲۴
تاریخ انتشار: ۱۳۲۶/۰۷/۰۱

13528/776 – 1326/06/25


هیئت وزیران در جلسه ۲۴ شهریورماه ۱۳۲۶ بنا به پیشنهاد شماره 31015 بتاریخ 19 /6 / 25 وزارت دارائی موارد زیر را تصویب مینماید.

ماده 1- وزارت دارائی مجاز است مالیات بر درآمد اشخاص و شرکتهائی که انجام عملی از قبیل ساختمان یا حمل و نقل یا تهیه مواد یا فروش کالا و خواربار و غیره را بطور مقاطعه بهای مقطوع و یا در مقابل کامزد معین و مقطوعی انجام میدهند در صورتی که مبلغ کل مقاطعه از یکصد هزار ریال بیشتر باشد طبق درآمد مقطوعی که در اول هر سال از طرف کمیسیون تشخیص هر حوزه برای این قبیل مودیان پیمانکار تعیین میشود در همان سال تحصیل درامد دریافت نماید.


ماده 2- کارفرمایان مکلفند مالیات بر درآمد اشخاص و شرکتهای مذکور در ماده یک را طبق ضرایب مصوبه کمیسیون تشخیص از ماخذ قیمت کل مقاطعه در هر سال مالیاتی بنرخهای مقرر قانونی در موقع پرداخت وجه بقاطعه کار کسر نموده و در ظرف یک ماه به اداره دارائی محل ارسال دارند.
همچنین کارفرمایان مکلفند رونوشت پیمان های منعقده با مقاطعه کاران را پس از انعقاد پیمان در ظرف پنج روز به اداره دارائی محل ارسال دارند.


ماده 3- مقاطعه کارانی که در ظرف سال کارهای متعددی انجام میدهند مکلفند منتهی تا اخر خرداد ماه سال بعد ضمن تسلیم اظهارنامه مابه التفاوت مالیات متعلقه به مجموع درآمد خود را به اداره دارائی محل تادیه دارند.