لایحه قانونی متمم لایحه قانونی تأسیس بانک ساختمانی [۱۳۳۲]

تاریخ انتشار: ۱۳۳۲/۰۳/۱۳

[به موجب قانون متمم قانون تأسیس بانک ساختمانی و اساسنامه آن، مصوب ۱۳۳۴ لغو شده است.]

مصوب ۱۳۳۲/۳/۷


ماده اول ) تبصره‌های 3 و 4 از ماده سوم و ماده شانزدهم قانون تأسیس بانک ساختمانی مصوب اول بهمن ماه 1331 بشرح زیر اصلاح میشود:

تبصره 3ـ اراضی مذکور در بند الف و ب و تبصره 4 این ماده بموجب این قانون به بانک ساختمانی انتقال داده می‌شود و برای ثبت و در دفاتر املاک احتیاجی به ثبت در دفاتر اسناد رسمی ندارد و همچنین بانک ساختمانی از پرداخت حق الثبت معاف است.

تبصره 4ـ وظائفی که در ماده 3 قانون ثبت اراضی موات اطراف تهران مصوب 28 مرداد 1331 تعیین گردیده به عهده بانک ساختمانی خواهد بود و همچنین اراضی مواتی که بموجب قانون مذکور به ثبت رسیده و یا برسد پس از انجام کلیه تشریفات ثبتی بعنوان سرمایه ببانک ساختمانی واگذار خواهد شد وزارتین دادگستری و کشاورزی (اداره کل خالصجات) عهده- ‌دار انجام سایر وظائف مندرج در قانون مذکور میباشند.

ماده شانزدهم ـ سال مالی بانک از اول فروردین هرسال شروع و در آخر اسفندماه همان سال به پایان میرسد و نخستین سال مالی از اول فروردین‌ماه ۱۳۳۲ خواهد بود.
تبصره ـ هزینه‌هائی که از نیمه دوم بهمن سال 1331 تا آخر سال مزبور از طرف بانک ساختمانی بعمل آمده بحساب سال 32 منظور خواهد شد.


ماده دوم ـ وزارت دارائی ـ وزارت دادگستری و وزارت کشاورزی مأمور اجرای این لایحه قانون میباشند.


بر طبق قانون تمدید مدت اختیارات مصوب 30 دیماه 31 لایحه قانونی متمم لایحه قانونی تاسیس بانک ساختمانی مشتمل بر 2 ماده و یک تبصره تصویب میشود.
بتاریخ هفتم خردادماه 1332

نخست وزیر ـ دکتر محمد مصدق