‌لایحه قانونی اجازه انجام هزینه‌های کشور در فروردین و اردیبهشت ماه سال 1359

تاریخ انتشار: ۱۳۵۹/۰۱/۰۷

‌مصوب ۱۳۵۹/۱/۷


‌ماده واحده: به دولت اجازه داده می‌شود که از محل درآمدها و سایر منابع تأمین اعتبار، هزینه‌های جاری و سرمایه‌داری ثابت فروردین و اردیبهشت‌ سال 1359 وزارتخانه‌ها و مؤسسات دولتی و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت و نهادهای انقلاب و همچنین کمکها و اعانات را حداکثر تا مبلغ‌ چهارصد میلیارد (400.000.000.000) ریال با رعایت تبصره‌های ذیل پرداخت نماید.

‌تبصره 1 – هزینه‌های موضوع این ماده واحده از طرف سازمان برنامه و بودجه تعیین و با همکاری وزارت امور اقتصادی و دارایی تخصیص داده‌ خواهد شد مشروط بر آن که هزینه‌های جاری حداکثر از اعتبار مصوب مربوط در قانون بودجه سال 1358 و قانون متمم بودجه سال مذکور تجاوز‌ ننماید.

‌تبصره 2 – میزان تنخواه‌گردان خزانه مبلغ یکصد میلیارد (100.000.000.000) ریال است.

‌تبصره 3 – ادامه اجرای فعالیت‌های عمرانی در استان‌ها از محل اعتبار درآمد حاصل از صادرات یک روز نفت و همچنین فعالیت‌های جهاد‌ سازندگی تابع مقررات مصوب در لوایح قانونی مربوط خواهد بود.

‌تبصره 4 – دستگاه‌های اجرایی طرح‌های عمرانی که عملیات منظور شده در موافقتنامه‌های سال 1358 آنها به اتمام نرسیده باشد می‌توانند عملیات‌ مصوب را تا آخر سال 1359 بر اساس موافقتنامه‌های مبادله شده انجام و هزینه‌های مربوط را از محل اعتبار سال 1359 که مقدم بر اجرای سایر‌ عملیات در طرح‌های مربوطه منظور می‌شود بر اساس تخصیص اعتبار و با رعایت مقررات مربوط پرداخت نمایند.

‌تبصره 5 – شرکتهای دولتی می‌توانند حداکثر به مأخذ (12).(2) اعتبارات مصوب در بودجه سال 1358 خود در دوماهه فروردین و اردیبهشت‌ سال جاری هزینه کنند و این تبصره به منزله مصوبه مجمع عمومی مربوط در هر شرکت خواهد بود.