‌قانون راجع به لغو لایحه قانونی شمول مقررات قانونی استخدام کشوری به کارمندان غیر نظامی نیروهای مسلح جمهوری‌اسلامی ایران

تاریخ انتشار: ۱۳۶۰/۰۸/۲۶

‌ماده واحده – لایحه قانونی شمول مقررات قانونی استخدام کشوری به کارمندان غیرنظامی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران مصوب 59.3.5 شورای انقلاب اسلامی ایران نسبت به کارمندان غیر نظامی ارتش و کارمندان فنی غیرنظامی ژاندارمری که به علت مشکلاتی اجراء نشده‌ است کان‌لم‌یکن و از تاریخ تصویب آن ملغی و مقررات استخدام سابق کماکان از 59.3.5 قابل اجرا می‌باشد.

‌تبصره 1 – کارمندان غیر نظامی و غیر فنی ژاندارمری و شهربانی جمهوری اسلامی ایران از این قانون مستثنی بوده و کماکان تابع مقررات مصوب‌ شورای انقلاب خواهند بود.

‌تبصره 2 – وزارتین دفاع ملی و کشور مکلفند از تاریخ تصویب این قانون ظرف سه ماه وضع خدمتی کارمندان غیر نظامی نیروهای مسلح جمهوری‌ اسلامی ایران (‌اعم از رسمی، فنی، قراردادی، خرید خدمت و غیره) را مورد بررسی قرار داده و طرح جامعی با هماهنگی سازمان امور اداری و‌ استخدامی کشور تهیه و به صورت لایحه تقدیم مجلس نمایند.


‌قانون فوق مشتمل بر ماده واحده و دو تبصره طبق اصل هشتاد و پنجم قانون اساسی در جلسه روز سه شنبه بیست و ششم آبان ماه یک هزار و سیصد و‌ شصت به تصویب کمیسیون مشترک دفاع – امور اقتصادی و دارایی و کار و امور استخدامی مجلس شورای اسلامی رسیده و شورای محترم نگهبان آن‌ را تأیید نموده است و برای مدت سه سال از تاریخ تصویب به صورت آزمایشی قابل اجرا است.

‌رئیس مجلس شورای اسلامی – اکبر هاشمی