‌دستورالعمل ماده (17) اساسنامه صندوق رفاه دانشجویان

تاریخ انتشار: ۱۳۷۴/۱۲/۰۱

13828ت15215ه – 1374.11.17


‌هیأت وزیران در جلسه مورخ 1374.11.11 بنا به پیشنهاد مشترک شماره .5844 و مورخ 1374.3.29 وزارت‌های فرهنگ و آموزش عالی و بهداشت، درمان‌ و آموزش پزشکی و به استناد ماده (17) اساسنامه صندوق رفاه دانشجویان – مصوب 1373.11.4 – دستورالعمل ماده یاد شده را به شرح زیر تصویب نمود:


‌ماده 1 – کلیه سازمانها و نهادهای دولتی و مؤسسات تعاونی و خصوصی و اشخاص حقیقی و حقوقی که به هر طریق یا در هر زمان از خدمت بهره‌مندان از‌ مزایای صندوق رفاه دانشجویان استفاده می‌نمایند همچنین اتحادیه‌های نفی و سایر مؤسساتی که اقدام به صدور پروانه کار، عضویت سازمان نظام پزشکی،‌ مجوز ایجاد کارگاه، آموزشگاه یا فروشگاه می‌کنند و نیز اداره گذرنامه، موظفند برابر مفاد این دستورالعمل نسبت به معرفی فارغ‌التحصیلان، و واریز بدهی آنان‌حسب مورد با صندوق رفاه دانشجویان وزارتهای فرهنگ و آموزش عالی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همکاری کنند.


‌ماده 2 – سازمانهای یاد شده در ماده (1) این تصویب‌نامه موظفند در صورت استخدام فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی اعم از قراردادی،‌ پیمانی و رسمی بر اساس مبالغ اعلام شده توسط هر صندوق یا دانشگاه نسبت به کسر اقساط از حقوق فارغ‌التحصیلان و واریز آنها حسب رشته تحصیلی به‌ حساب درآمد اختصاصی هر صندوق اقدام و اصل اعلامیه آن را جهت اعمال حساب به صندوق ذیربط ارسال کنند.


‌ماده 3 – دستگاه‌ها، سازمانها و مؤسسات یاد شده در ماده (1) چنانچه قبل از صدور این دستورالعمل از خدمات بهره‌مندان از مزایای صندوق رفاه دانشجویان‌ استفاده کرده‌اند و تا کنون نسبت به کسر و واریز اقساط بدهی آنها اقدام ننموده‌اند موظفند در اسرع وقت نسبت به انجام این امر اقدام کنند.


ماده 4 – کلیه دستگاه‌ها و سازمانها و مؤسسات موضوع ماده (1) این دستورالعمل که به نحوی از انحا اقدام به صدور پروانه کار، مجوز ایجاد کارگاه، فروشگاه،‌ مطب، آزمایشگاه و غیره در مورد فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی می‌کنند، موظفند قبل از صدور پروانه یا هر نوع مجوز کار فارغ‌التحصیلان‌ را حسب رشته تحصیلی به هر صندوق معرفی کنند.


‌ماده 5 – میزان کل بدهی، تعداد و مبالغ اقساط فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی توسط هر صندوق برابر مبالغ دریافتی تعیین و به دانشگاه‌ها‌ و مؤسسات آموزش عالی اعلام می‌شود.


‌ماده 6 – دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی فقط پس از مشخص شدن تعداد اقساط و میزان آن توسط هر صندوق و اخذ تعهد رسمی مبنی بر پرداخت اقساط‌ تعیین شده از دانشجو اجازه صدور تأییدیه موقت فارغ‌التحصیلی را خواهند داشت. مبالغ اقساط ماهانه‌ای که فارغ‌التحصیل یا محل کار او ملزم به پرداخت آن‌می‌باشند در تأییدیه موقت فارغ‌التحصیلی درج خواهد شد.


‌ماده 7 – کلیه بانکها در سراسر کشور موظفند وجوهی را که به عنوان حسابهای یاد شده در ماده (2) از مؤسسات مختلف یا افراد دریافت می‌دارند به همراه‌ صورت اسامی فارغ‌التحصیلان بدهکار به حسابهای مورد نظر حواله کنند و بانکهای یاد شده نیز وجوه یاد شده را به تفکیک حواله‌ها در کارتهای حساب ثبت و‌ مراتب را با ارسال اصل اعلامیه، فهرست اسامی، سهم‌القسط و تاریخ پرداخت حسب مورد به هر صندوق ارسال کنند.

‌حسن حبیبی – معاون اول رییس جمهور