آیین‌نامه اجرایی بند (‌هـ) تبصره (۴۲) قانون بودجه سال ۱۳۸۰ کل کشور

تاریخ تصویب: ۱۳۸۰/۰۱/۰۸
تاریخ انتشار: ۱۳۸۰/۰۲/۱۵

‌شماره ۲۷۷۸ت۲۴۴۱۸هـ – ۱۳۸۰.۱.۲۹

‌هیأت وزیران در جلسه مورخ ۱۳۸۰.۱.۸ بنا به پیشنهاد وزارت صنایع و معادن و در اجرای بند (‌هـ) تبصره (۴۲) قانون بودجه سال ۱۳۸۰ کل کشور،‌ آیین‌نامه اجرایی بند یاد شده را به شرح زیر تصویب نمود:

‌ماده ۱ـ جدول اخذ عوارض از کالاهای الکترونیکی وارداتی بر حسب تعرفه‌های گمرکی کالاهای مشمول به شرح زیر می‌باشد:

‌جدول اخذ عوارض از کالاهای الکترونیکی وارداتی بر حسب تعرفه‌های گمرکی کالاهای مشمول

‌تبصره ۱ – آن بخش از کالاهای جدول ماده(۱) که مورد نیاز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بوده و توسط آن وزارتخانه وارد می‌گردد از‌ شمول پرداخت عوارض موضوع این آیین‌نامه معاف است. شرکتهای دولتی مشمول پرداخت عوارض خواهند بود.

‌تبصره ۲ – واردات موقت از پرداخت عوارض معاف می‌باشند.

‌تبصره ۳ – مبنای محاسبه عوارض برای اقلام وارداتی، ارزش وارداتی است که در محاسبه سود بازرگانی و عوارض گمرکی ملاک عمل قرار می‌گیرد.

‌ماده ۲ – عوارض دریافتی به حساب درآمد عمومی ردیف ۵۹۱۱۰۰ قسمت سوم قانون بودجه سال ۱۳۸۰ واریز گردد.

‌ماده ۳ – معادل صددرصد(۱۰۰%) درآمد واریزی از بابت عوارض فوق از محل اعتبار ردیف ۵۰۳۴۱۵ قسمت چهارم قانون بودجه در اختیار دستگاه‌ ذی‌ربط (‌وزارت صنایع و معادن) قرار خواهد گرفت تا به عنوان افزایش سرمایه دولت در صندوق حمایت از صنایع الکترونیک به صندوق مذکور‌ اختصاص یابد.

‌ماده ۴ – گمرک جمهوری اسلامی ایران موظف است قبل از صدور مجوز ترخیص کالا، عوارض یاد شده در ماده (۱) این آیین‌نامه را از وارد کنندگان کالا‌ علاوه بر سود بازرگانی اخذ و به حساب مشخص شده در ماده (۲) واریز نماید.

‌ماده ۵ – تولید کنندگان داخلی نیز عوارض موضوع این آیین‌نامه را مطابق جدول ماده (۱) به هنگام واردات قطعات در گمرکات پرداخت خواهند نمود.‌ به هر میزان از قطعات وارداتی مزبور که در محصولات صادراتی به کار رود، عوارض دریافتی به همان میزان، هنگام صدور مسترد می‌گردد.

‌معاون اول رئیس جمهور – حسن حبیبی