قانون اصلاح ماده (۱) قانون تسهیل تکالیف مؤدیان جهت اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان

تاریخ تصویب: ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۱/۲۱

ماده ‌واحده ـ متن ذیل جایگزین ماده (۱) قانون تسهیل تکالیف مؤدیان جهت اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان مصوب ۲۳/۸/۱۴۰۲ می‌شود:

ماده ۱ـ از تاریخ ۱/۱۰/۱۴۰۲ کلیه مؤدیان اعم از حقیقی و حقوقی ملزم به صدور صورتحساب الکترونیکی موضوع قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان مصوب ۲۱/۷/۱۳۹۸ با اصلاحات و الحاقات بعدی هستند.

به‌‌ منظور رعایت موعد زمانی فوق، سازمان برنامه و بودجه کشور مکلف است به‌ ازای هر ماه تأخیر نسبت به موعد مزبور، به میزان پنج درصد (۵%) و تا سقف پنجاه ­درصد (۵۰%) از منابع اختصاصی سازمان امور مالیاتی کشور موضوع ماده (۲۱۷) قانون مالیات‌های مستقیم مصوب ۳/۱۲/۱۳۶۶ را کاهش دهد. پس از اینکه سازمان امور مالیاتی کشور به تأیید وزیر امور اقتصادی و دارایی امکان صدور و ارسال صورتحساب­های الکترونیکی توسط کلیه مؤدیان را فراهم نمود، درصدهای کاهش‌­یافته به حالت قبل باز ‌می­گردد.


قانون فوق مشتمل بر ماده ­واحده که گزارش آن توسط کمیسیون اقتصادی به صحن علنی تقدیم شده ­بود، پس از تصویب در جلسه علنی روز دوشنبه مورخ هجدهم دی­ماه یکهزار و چهارصد و دو مجلس، در تاریخ ۴/ ۱۱/۱۴۰۲ به تأیید شورای نگهبان رسید.

رئیس مجلس شورای اسلامی ـ محمدباقر قالیباف