آیین‌نامه تعرفه نرخ آگهی‌های دولتی برای سال ١۴٠٢

تاریخ تصویب: ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۸/۰۶

شماره ١٧۵۰٩٢ – ١۴۰٢/۵/۲۳

در اجرای بند (۵) از ماده (٢) قانون اهداف و وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نرخ نامه آگهی‌های دولتی جهت اجرا ابلاغ میشود.


ماده ١ـ نوع چاپ آگهی‌های دستگاههای اجرایی در رسانههای چاپی به شرح زیر است:

الف ـ قیمت چاپ آگهی در روزنامه‌ها برای هر کادر رنگی، به هزار ریال، در پنج گروه بر مبنای جدول زیر میباشد:

نسبت به اندازه فوق به چاپ میرسند، با همین جدول محاسبه میشوند.

تبصره ٢ـ قیمت چاپ آگهی در هفته‌نامه‌ها و سایر نشریات غیر روزانه، برای رتبه‌های ١ و ٢ معادل ۴۰% جدول فوق و برای رتبه‌های ٣، ۴ و ۵ معادل ۵۰% جدول فوق میباشد.

ب ـ نرخ درج آگهی دولتی به هزار ریال، در رسانه‌های برخط که لازم است در صفحهای مستقل و دائمی (به عنوان آگهی دولتی) در سایت رسانه یا امکان جست و جو بر روی آن اقدام شود و همواره در دسترس کاربران و متقاضیان قرار داشته باشد، مطابق جدول زیر است:


ماده ٢ـ نشریات مجلد، مطابق با تبصره ٢ در یکی از رتبه‌های بند )الف( ماده )١( محاسبه و قیمت جداول آن، برای هر ٢٨ سانتیمتر مربع در نظر گرفته میشود. ردیف مربوط به صفحه آخر، برای پشت جلد نشریه و صفحه ٢ یا ٣ برای داخل جلد محاسبه میگردد.

تبصره ٣ـ نرخ چاپ آگهی‌هایی که به صورت تک رنگ منتشر میشوند؛ در مواد )١( و )٢( بیست درصد )٢۰%( کمتر محاسبه میشود.


ماده ٣ـ قیمت انواع آگهیهایی که اشخاص حقیقی و یا حقوقی غیردولتی، ملزم به پرداخت وجه آن هستند، به شرح زیر محاسبه و قبل از چاپ دریافت میشود:

الف ـ نرخ چاپ این آگهی‌ها برای رسانه‌هایی که مطابق ماده )١(، در رتبه‌های ١ و ٢ قرار دارند و به تأکید صاحبان آگهی انتخاب میشوند، بر مبنای هر کادر، ۴/۶۸۰/۰۰۰ ریال خواهد بود.

ب ـ رسانه‌هایی که مطابق ماده )١( در رتبه‌های ٣، ۴ و ۵ قرار دارند، نرخ چاپ آگهی‌های حقوقی شامل ثبت شرکتها و مالکیتهای صنعتی بر مبنای هر کادر ۰۰۰/۵۶۰/١ ریال و سایر آگهی‌های حقوقی، شامل تحدید حدود، تعیین تکلیف اراضی، فقدان سند، ابلاغ، اخطار، مزایده، دادرسی مدنی، حصر وراثت و غیره بر مبنای هر کادر ۷۸۰/۰۰۰ ریال محاسبه میشود.
اعمال این قیمتها مشروط به این است که عملیات آگهی و سهمیه‌بندی توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شده باشد. در غیر این صورت حسب مورد، مطابق با سایر مفاد این نرخنامه محاسبه میشود.


ماده ۴ـ نرخ چاپ آگهی‌های کیفری دادگستری، در کلیه نشریات متقاضی سهمیه، برای هر کادر رنگی یا تک رنگ ۰۰۰/۵۶۰/١ ریال و برای نشریات غیرمتقاضی، مطابق با ماده )١( خواهد بود.

تبصره ۴ـ سفارش چاپ نشانه )آرم( توسط دستگاه آگهی‌دهنده، برای آگهی‌های مذکور در مواد )٣( و )۴( به میزان یک کادر مطابق با آن ماده محاسبه خواهد شد.

تبصره ۵ ـ آگهی‌های ثبت علائم تجاری و مانند آن که ضرورت دارد به صورت رنگی چاپ شوند؛ با )١۰۰%( افزایش نسبت به قیمتهای ردیف )الف( و )ب( ماده )٣( و هر علامت به اندازه یک کادر محاسبه میشود.

تبصره ۶ ـ در مواد )٣( و )۴( هر کادر ) cm ٣/۵  ́ ٨( شامل یکصد کلمه است و برای محاسبه به صورت الکترونیکی، شامل ششصد کاراکتر میباشد.


ماده ۵ ـ هزینه‌های مربوط به تهیه عکس، ترجمه، طراحی آگهی و سایر هزینه‌های جانبی، که توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تعیین میشود، به عهده سازمان آگهی‌دهنده است.


ماده ۶ ـ مرجع کارشناسی و تأیید وجوه پرداختی و رعایت کلیه مواد این نرخنامه در تهران، اداره کل مطبوعات و خبرگزاریهای داخلی و در سایر استانها ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استانها هستند که با هماهنگی مرکز به صورت مستقل اقدام خواهند کرد.
همچنین نظارت بر حسن اجرا و تفسیر آن به عهده اداره کل مطبوعات و خبرگزاریهای داخلی است.


ماده ٧ـ مفاد این نرخنامه از تاریخ ابلاغ در سال ١۴۰٢ تا زمان ابلاغ نرخنامه بعدی اعتبار داشته و لازم‌الاجرا است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ـ محمد مهدی اسماعیلی