تصویب‌نامه در خصوص اجرای طرح شناورسازی ساعت آغاز فعالیت کلیه دستگاه‌های اجرایی مستقر در تهران

تاریخ تصویب: ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۰۸/۱۶

شماره ۱۳۹۲۰۰/ت۶۰۳۹۷هـ – ۱۴۰۱/۸/۷

هیأت وزیران در جلسه ۱۴۰۱/۸/۱ به پیشنهاد شماره ۱۴۰۱/۱/۲۲۷۶۲ مورخ ۱۴۰۱/۷/۲۶ استانداری تهران و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد:

۱ـ ضمن موافقت با مفاد بخشنامه شماره ۶۰۳۹۷/۱۱۵۰۰۸ مورخ ۱۴۰۱/۶/۳۰ و نتایج مثبت ناشی از اجرای آن در زمینه مدیریت تقاضای سفرهای شهری، کاهش شدآمد (ترافیک) سنگین در معابر اصلی تهران، افزایش بهره‌وری، انعطاف کاری و کاهش حجم رفت و آمد کارکنان دولت و اثرات جانبی آن، کلیه دستگاه های اجرایی مستقر در تهران مکلفند در آبان ماه سال جاری نیز نسبت به اجرای طرح شناورسازی ساعت آغاز فعالیت خود از ساعت (۷/۰۰) الی (۹/۰۰) صبح به مدت دو ساعت اقدام نمایند.

میزان حضور کارمندان در طول روز مطابق با ضوابط و مقررات ماده (۸۷) قانون مدیریت خدمات کشوری (رعایت سقف (۴۴) ساعت در هفته) می باشد و پایان فعالیت کارمندان متناسب با ساعت ورود خویش در محل کار، به صورت شناور خواهد بود.


۲ـ به منظور خدمات رسانی مطلوب و حسن اجرای این تصویب‌نامه شروع به کار برخی دستگاه های اجرایی به شرح زیر تعیین می شود:

الف ـ شروع به کار خدمات رسانی بانک ها ساعت ۷/۳۰ تعیین می شود و حضور کارمندان بانک ها نیم ساعت زودتر (ساعت ۷/۰۰) می باشد.

ب ـ ساعت شروع به کار شیفت صبح مدارس مقطع ابتدایی شهر تهران ساعت ۸/۳۰ صبح و مدارس مقطع متوسطه ساعت ۷/۳۰ تعیین می شود. مدارس ابتدایی به نحوی برنامه‌ریزی نمایند که از ساعت ۷/۳۰ صبح نسبت به پذیرش دانش آموزان اقدام و در فرصت مذکور فوق برنامه های فرهنگی، تربیتی و ورزشی صورت پذیرد.

پ ـ شروع به کار نهادهای نظامی، انتظامی و امنیتی پس از اخذ مجوزهای لازم، ساعت ۶/۳۰ صبح و قبل از آن تعیین می شود.

ت ـ ساعت شروع شیفت صبح کارخانجات و کارگاه ها ساعت ۶/۰۰ صبح تعیین و متناسب با آن سایر شیفت های کاری نیز اصلاح می شود.

ث ـ هرگونه تردد، تخلیه و بارگیری کامیون و کامیونت از ساعت ۶/۳۰ صبح تا ساعت ۹/۰۰ صبح ممنوع می باشد. پلیس راهور موظف به اجرای طرح تشدید برخورد و اعمال قانون با متخلفان توقف های غیرمجاز و سد معبر می‌باشد.


3 – مسئولیت اجرای این تصویب‌نامه به عهده بالاترین مقام دستگاه اجرایی خواهد بود و باید به گونه ای برنامه‌ریزی و مدیریت شود که آغاز به کار ادارات هیچ خدشه‌ای در نحوه پاسخگویی و ارائه خدمات به عموم مردم، خصوصاً توسط دستگاه های بهداشتی،‌ درمانی، امدادی و خدماتی ایجاد ننماید. در صورت بروز هرگونه مشکل یا ابهام در پیاده سازی طرح، دستگاه اجرایی باید برای تسهیل در امر خدمت رسانی، هماهنگی لازم را با استانداری تهران به عمل آورد.


4 – تنفیذ این مصوبه منوط به ارزیابی آثار و نتایج آن در بهره‌وری دستگاه‌ها، کاهش شدآمد (ترافیک) و تصویب هیأت وزیران خواهد بود.

معاون اول رئیس جمهور – محمد مخبر