آیین‌نامه تبلیغات انتخابات هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز

تاریخ تصویب: ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
تاریخ انتشار: ۱۳۹۲/۰۲/۲۲

ماده ١- نامزدهای عضویت در هیأت مدیره که تبلیغات فردی یا گروهی را به صور مختلف از قبیل چاپ اعلامیه، ارسال پیامک، ایمیل و روش های دیگر انجام می دهند، لازم است در این امر شئون وکالت و کانون وکلا، روش و اندازه های مناسب تبلیغات انتخاباتی در حد هیأت مدیره کانون وکلای مرکز و به خصوص موارد زیر را رعایت نمایند.


ماده ٢- تصویر نامزدها باید وزین، ساده و با عرف، شأن و شخصیت وکیل دادگستری متناسب و پیام آور وقار باشد.


ماده ٣- نصب پرده های تبلیغاتی (بنر)، پلاکارد، میز تبلیغات و تعبیه محل استقرار عوامل تبلیغات فقط در جایگاهی که توسط جایگاهی که توسط کمیسیون روابط عمومی با همکاری نماینده شورای تشکل ها تعیین و اختصاص می یابد، ممکن است.


ماده ۴- دخالت افراد غیر وکیل و همچنین کارمندان کانون در امر تبلیغات ممنوع است. کاندیداها و روابط عمومی مسئول اجرای این بند خواهند بود.


ماده ۵- انتخاب کنندگان و انتخاب شوندگان به جهت رعایت شأن وکیل و وکالت ملزم هستند ضمن حفظ پاکیزگی محیط از انجام دادن هرگونه اقدام یا رفتاری که موجب مزاحمت یا سلب آسایش همسایگان گردد، خودداری کنند.


ماده ۶- در روز انتخابات هرگونه تبلیغ در کلیه قسمت های ساختمان محل برگزاری انتخابات ممنوع است. هر تشکل یا کاندیدای مستقل فقط در محل های اختصاصی که توسط کمیسیون روابط عمومی کانون با همکاری شورای تشکل ها تهیه می شود، اقدام به تبلیغات می نماید و هیچ کاندیدای مستقل یا تشکلی نمی تواند محدوده تبلیغاتی خود را از حریم اختصاصی که توسط کمیسیون روابط عمومی برای آنها تعیین شده، گسترش دهد. در صورت تخلف از این بند، تبلیغات مربوط به شخص یا تشکل توسط کمیسیون روابط عمومی جمع آوری گردد.


ماده ٧- هنگان ثبت نام کاندیداهای انتخابات هیأت مدیره کانون وکلا یک نسخه از این آیین‌نامه توسط متصدی ثبت نام به هر نامزد انتخابات داده خواهد شد. روابط عمومی نیز به نحو مقتضی اقدام به اطلاع رسانی در این خصوص به سایر وکلا خواهد  کرد.


ماده ٨ – هر نوع تخلف از مفاد این آیین‌نامه برای وکلا تخلف از نظامات و برای کارکنان کانون تخلف اداری محسوب می شود. ضمناً هیأت نظارت بر انتخابات، نظارت عالیه بر اجرای مفاد این آیین‌نامه و احراز تخلفات وکلا و کارکنان را خواهد داشت.