بخشنامه معاون اول رییس جمهور در خصوص حمایت های لازم دستگاههای اجرایی ملی و استانی در ساماندهی حرکت های جهادی و ترویج روحیه جهادی

تاریخ تصویب: ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۰۴/۲۲

شماره: 65647 – ۱۴۰۱/۴/۲۲

با عنایت به گسترش فعالیت گروه های جهادی و عزیمت جوانان و اقشار مختلف جامعه جهت خدمت رسانی در اقصی نقاط روستایی و دورافتاده کشور و لزوم برنامه‌ریزی، ساماندهی حرکت های جهادی و ترویج روحیه جهادی و همچنین نیاز به حمایت کلیه بخش های دولت از این حرکت ها، مقتضی است دستگاه های اجرایی (ملی و استانی) نسبت به حمایت های لازم و انجام موارد زیر اقدام نمایند:

– تشکیل جلسه ستاد حمایت و پشتیبانی از حرکت های جهادی تابستان در سطح استان به ریاست استاندار و با حضور روسای دستگاه های ذیربط استان، بسیج سازندگی، بسیج دانشجویی و نمایندگانی از گروه های جهادی و مردمی و ارسال مصوبات جلسه تا مورخ ۲۳/ ۰۴/ ۱۴۰۱ به دبیرخانه شورای عالی جهاد سازندگی، امور عشایر و توسعه روستایی.

– تشکیل ستاد حمایت از حرکت های جهادی در سطح وزارتخانه ها با مشارکت و حضور بسیج سازندگی، بسیج دانشجویی و نمایندگانی از گروه های جهادی و مردمی به ریاست وزیر و دبیری نماینده شورای عالی جهاد سازندگی، امور عشایر و توسعه روستایی.

– پشتیبانی از گروه های جهادی و تامین تجهیزات مورد نیاز در اردوهای جهادی.

– عرصه یابی، نیازسنجی و شناسایی مناطق و پروژه های دارای اولویت و به تبع آن هدایت و سوق دادن گروه های جهادی به فعالیت ها و مناطق دارای اولویت.

– انجام هماهنگی های لازم جهت واگذاری مستقیم پروژه های خرد و عام المنفعه به گروه های جهادی.

– پیش بینی و آماده سازی بخشی از امکانات و اعتبارات دستگاه های اجرایی استان جهت حمایت از فعالیت های گروه های جهادی.

– انجام برنامه‌ریزی لازم به منظور همراهی و مشارکت مسئولین سازمان ها و مدیران کل در اردوهای جهادی و سرکشی و حضور مسئولین استان به عنوان میزبان در جمع صمیمی و معنوی این مهمانان جهت قدرشناسی و ایجاد دلگرمی.

– کمک به تهیه ویژه برنامه های موثر و خلاقانه در صدا و سیما و خبرگزاری ها با موضوع دعوت به حضور مخاطبین در اردوهای جهادی و همچنین نشان دادن اقدامات و فعالیت های اثربخش جهادگران.

لازم است اقدامات فوق به صورت فصلی تکرار شود و گزارش فعالیت های صورت گرفته در پایان هر فصل به دبیرخانه شورای عالی جهاد سازندگی، امور عشایر و توسعه روستایی ارسال گردد.

محمد مخبر