شماره: ۹۰۰۰/۳۶۷۵/۱۰۰ – ۱۴۰۱/۱/۲۴
در اجرای تکالیف قانونی بند (ج) ماده (۱۲) قانون ارتقاء سلامت اداری و مقابله با فساد مصوب ۱۳۹۰ با اصلاحات و الحاقات آن و بند (۳) ماده (۳۷) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۱۳۸۶ با اصلاحات آن و در راستای بند (پ) ماده (۶۷) قانون برنامه ششم توسعه کشور مصوب ۱۳۹۵ و ماده (۲) آییننامه قانون دفاتر اسناد رسمی و کانون سردفتران و دفتریاران مصوب ۱۳۹۹ رییس قوه قضاییه و به منظور توسعه خدمات الکترونیک، تسهیل در امور ثبتی مراجعان، پیشگیری از واسطه گری در انجام امور ثبتی مردم، “تعرفه ارائه خدمات الکترونیکی امور ثبتی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با استفاده از ظرفیت دفاتر اسناد رسمی” به شرح مواد آتی است.
ماده ۱ – جهت انجام خدمات مندرج در جدول تعرفه به شرح پیوست، به دو طریق زیر عمل می گردد:
الف – به صورت خودکاربری
شهروندان می توانند از طریق سامانه های سازمان ثبت خدمات موصوف را دریافت کنند. سامانه های ذیربط از طریق سایت سازمان به اطلاع عموم خواهد رسید.
ب – دفاتر اسناد رسمی در سراسر کشور
در صورت مراجعه شهروندان به دفاتر فوق، هزینه خدمات مطابق جدول مذکور خواهد بود.
ماده ۲ – نحوه توزیع عادلانه بین دفاتر اسناد رسمی تابع شیوه نامه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور می باشد.
ماده ۳ – اسناد اشخاص بی بضاعت با تأیید کانون سردفتران و دفتریاران بدون دریافت حق التحریر، تنظیم و ثبت می گردد. نحوه تقسیم اسناد مزبور و چگونگی نظارت بر اجرای آن به موجب دستورالعملی است که توسط هیأت مدیره کانون سردفتران و دفتریاران مرکز پیشنهاد و به تصویب رئیس سازمان ثبت می رسد.
ماده ۴ – دفاتر اسناد رسمی کلیه مبالغ موضوع این تعرفه را از طریق شبکه بانکی و به وسیله سامانه پرداخت الکترونیکی (مستقر در دفترخانه) دریافت می نمایند.
غلامحسین محسنی اژیه
جدول تعرفه
ردیف
|
نوع خدمت
|
تعرفه
|
۱
|
ورود اطلاعات و ارسال صورتجلسه ها در سامانه جامع (سهامی عام و خاص)
|
سهامی عام هر صورت جلسه ۰۰۰ /۰۰۰ /۲ ریال
سهامی خاص هر صورت جلسه ۰۰۰ /۰۰۰ /۱ ریال
|
۲
|
ورود اطلاعات و ارسال صورتجلسه ها در سامانه جامع (شرکت های غیرسهامی)
|
هر صورت جلسه ۰۰۰ /۷۰۰ ریال
|
۳
|
ورود اطلاعات و ارسال صورتجلسه ها موسسات غیرتجاری
|
هر صورت جلسه ۰۰۰ /۵۰۰ ریال
|
۴
|
ورود اطلاعات درخواست تأسیس شرکت سهامی خاص
|
هر درخواست جلسه ۰۰۰ /۰۰۰ /۲ ریال
|
۵
|
ورود اطلاعات درخواست تأسیس شرکت سهامی عام در دو مرحله
|
۰۰۰ /۰۰۰ /۳ ریال
|
۶
|
ورود اطلاعات درخواست تأسیس موسسات غیرتجاری
|
۰۰۰ /۵۰۰ /۱ ریال
|
۷
|
درخواست اظهارنامه پلمپ دفاتر قانونی (حقیقی و حقوقی)
|
حقیقی ۰۰۰ /۵۰۰ ریال
حقوقی ۰۰۰ /۵۰۰ ریال
|
۸
|
درخواست اظهارنامه دفتر ثبت تجاری
|
۰۰۰ /۳۰۰ ریال
|
۹
|
درخواست کد فراگیر اتباع خارجی برای مراجعان دفاتر
|
رایگان
|
۱۰
|
ورود اطلاعات تکمیلی در صورت نقص یا ایراد در موضوعات ۱ تا ۶ این جدول
|
۰۰۰ /۳۰۰ ریال
|
۱۱
|
انجام خدمات احراز ذی سمت بودن پس از تهیه پیش نویس سند
|
رایگان
|
۱۲
|
ثبت نام در سامانه ثنا برای مراجعان دفتر
|
رایگان
|
۱۳
|
درخواست تقاضای تعویض سند مالکیت و ارسال آن
|
۰۰۰ /۳۰۰ ریال
|
۱۴
|
ورود اطلاعات و ارسال اظهارنامه مالکیت اختراعات و علایم تجاری و نشانه های جغرافیایی و تغییرات آن
|
۰۰۰ /۵۰۰ /۱ ریال
|
۱۵
|
ورود اطلاعات و ارسال اظهارنامه مالکیت طرحهای صنعتی و نشانه های جغرافیایی و تغییرات آن
|
۰۰۰ /۰۰۰ /۲ ریال
|