شماره: 9000/3675/100 – ۱۴۰۱/۱/۲۴
در اجرای تکالیف قانونی بند (ج) ماده (12) قانون ارتقاء سلامت اداری و مقابله با فساد مصوب 1390 با اصلاحات و الحاقات آن و بند (3) ماده (37) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب 1386 با اصلاحات آن و در راستای بند (پ) ماده (67) قانون برنامه ششم توسعه کشور مصوب 1395 و ماده (2) آییننامه قانون دفاتر اسناد رسمی و کانون سردفتران و دفتریاران مصوب 1399 رییس قوه قضاییه و به منظور توسعه خدمات الکترونیک، تسهیل در امور ثبتی مراجعان، پیشگیری از واسطه گری در انجام امور ثبتی مردم، “تعرفه ارائه خدمات الکترونیکی امور ثبتی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با استفاده از ظرفیت دفاتر اسناد رسمی” به شرح مواد آتی است.
ماده 1 – جهت انجام خدمات مندرج در جدول تعرفه به شرح پیوست، به دو طریق زیر عمل می گردد:
الف – به صورت خودکاربری
شهروندان می توانند از طریق سامانه های سازمان ثبت خدمات موصوف را دریافت کنند. سامانه های ذیربط از طریق سایت سازمان به اطلاع عموم خواهد رسید.
ب – دفاتر اسناد رسمی در سراسر کشور
در صورت مراجعه شهروندان به دفاتر فوق، هزینه خدمات مطابق جدول مذکور خواهد بود.
ماده 2 – نحوه توزیع عادلانه بین دفاتر اسناد رسمی تابع شیوه نامه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور می باشد.
ماده 3 – اسناد اشخاص بی بضاعت با تأیید کانون سردفتران و دفتریاران بدون دریافت حق التحریر، تنظیم و ثبت می گردد. نحوه تقسیم اسناد مزبور و چگونگی نظارت بر اجرای آن به موجب دستورالعملی است که توسط هیأت مدیره کانون سردفتران و دفتریاران مرکز پیشنهاد و به تصویب رئیس سازمان ثبت می رسد.
ماده 4 – دفاتر اسناد رسمی کلیه مبالغ موضوع این تعرفه را از طریق شبکه بانکی و به وسیله سامانه پرداخت الکترونیکی (مستقر در دفترخانه) دریافت می نمایند.
غلامحسین محسنی اژیه
جدول تعرفه
ردیف
|
نوع خدمت
|
تعرفه
|
1
|
ورود اطلاعات و ارسال صورتجلسه ها در سامانه جامع (سهامی عام و خاص)
|
سهامی عام هر صورت جلسه 000 /000 /2 ریال
سهامی خاص هر صورت جلسه 000 /000 /1 ریال
|
2
|
ورود اطلاعات و ارسال صورتجلسه ها در سامانه جامع (شرکت های غیرسهامی)
|
هر صورت جلسه 000 /700 ریال
|
3
|
ورود اطلاعات و ارسال صورتجلسه ها موسسات غیرتجاری
|
هر صورت جلسه 000 /500 ریال
|
4
|
ورود اطلاعات درخواست تأسیس شرکت سهامی خاص
|
هر درخواست جلسه 000 /000 /2 ریال
|
5
|
ورود اطلاعات درخواست تأسیس شرکت سهامی عام در دو مرحله
|
000 /000 /3 ریال
|
6
|
ورود اطلاعات درخواست تأسیس موسسات غیرتجاری
|
000 /500 /1 ریال
|
7
|
درخواست اظهارنامه پلمپ دفاتر قانونی (حقیقی و حقوقی)
|
حقیقی 000 /500 ریال
حقوقی 000 /500 ریال
|
8
|
درخواست اظهارنامه دفتر ثبت تجاری
|
000 /300 ریال
|
9
|
درخواست کد فراگیر اتباع خارجی برای مراجعان دفاتر
|
رایگان
|
10
|
ورود اطلاعات تکمیلی در صورت نقص یا ایراد در موضوعات 1 تا 6 این جدول
|
000 /300 ریال
|
11
|
انجام خدمات احراز ذی سمت بودن پس از تهیه پیش نویس سند
|
رایگان
|
12
|
ثبت نام در سامانه ثنا برای مراجعان دفتر
|
رایگان
|
13
|
درخواست تقاضای تعویض سند مالکیت و ارسال آن
|
000 /300 ریال
|
14
|
ورود اطلاعات و ارسال اظهارنامه مالکیت اختراعات و علایم تجاری و نشانه های جغرافیایی و تغییرات آن
|
000 /500 /1 ریال
|
15
|
ورود اطلاعات و ارسال اظهارنامه مالکیت طرحهای صنعتی و نشانه های جغرافیایی و تغییرات آن
|
000 /000 /2 ریال
|