مصوبه در خصوص اصلاح ماده ۶ آیین‌نامه داخلی هیأت دولت

تاریخ تصویب: ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱۱/۱۲

شماره: 137498/ت59176هـ – ۱۴۰۰/۱۱/۴

هیأت وزیران در جلسه مورخ ۱۴۰۰/۱۰/۱۵، به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد:


ماده (6) آیین‌نامه داخلی هیأت دولت موضوع تصویب‌نامه شماره 111438/ت882هـ مورخ ۱۳۶۸/۱۰/۳ و اصلاحات بعدی آن به شرح زیر اصلاح می شود:

ماده 6 – کمیسیون های دائمی هیأت دولت به شرح زیر است:
1 – کمیسیون اقتصاد:
متشکل از وزیران امور اقتصادی و دارایی، صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نیرو، راه و شهرسازی، نفت، رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، رییس سازمان اداری و استخدامی کشور، معاون اجرایی رییس جمهور، معاون اقتصادی رییس جمهور، معاون علمی و فناوری رییس جمهور و رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران.
2 – کمیسیون مدیریت امور عمومی و سرمایه انسانی:
متشکل از وزیران تعاون، کار و رفاه اجتماعی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، کشور، رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، رییس سازمان اداری و استخدامی کشور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران.
3 – کمیسیون فرهنگی و اجتماعی:
متشکل از وزیران علوم، تحقیقات و فناوری، آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کشور، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ورزش و جوانان، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رییس سازمان اداری و استخدامی کشور، رییس سازمان حفاظت محیط زیست، رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده و رییس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران.
4- کمیسیون زیربنایی، صنعت و محیط زیست:
متشکل از وزیران جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، نیرو، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، ارتباطات و فناوری اطلاعات، راه و شهرسازی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، رییس سازمان حفاظت محیط زیست، رییس سازمان انرژی اتمی ایران و معاون اجرایی رییس جمهور.
5 – کمیسیون حقوقی و قضایی:
متشکل از وزیران دادگستری، امور اقتصادی و دارایی، جهاد کشاورزی، رییس سازمان اداری و استخدامی کشور، رییس سازمان حفاظت محیط زیست، معاون حقوقی رییس جمهور، معاون امور مجلس رییس جمهور و معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده.
6 – کمیسیون سیاسی و دفاعی:
متشکل از وزیران کشور، امور خارجه، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، اطلاعات، رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، رییس سازمان اداری و استخدامی کشور و معاون امور مجلس رییس جمهور.
7- کمیسیون علمی، فناوری و هوشمندسازی:
متشکل از وزیران صنعت، معدن و تجارت، علوم، تحقیقات و فناوری، ارتباطات و فناوری اطلاعات، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، امور اقتصادی و دارایی، آموزش و پرورش، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، رییس سازمان اداری و استخدامی کشور، رییس سازمان حفاظت محیط زیست، رییس سازمان انرژی اتمی ایران و معاون علمی و فناوری رییس جمهور

معاون اول رئیس جمهور – محمد مخبر