وام نود میلیون دلاری بانک جهانی برای مقابله با ویروس کرونا و تامین اعتبار برای اقلام و تجهیزات پزشکی و بهداشتی مورد نیاز

تاریخ تصویب: ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱۰/۲۸

شماره: 129182/ت59469هـ – ۱۴۰۰/۱۰/۲۰

هیأت وزیران در جلسه ۱۴۰۰/۱۰/۱۵ به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و در اجرای بند (الف) تبصره (3) ماده واحده قانون بودجه سال 1400 کل کشور تصویب کرد:


1 – وزارتخانه های امور اقتصادی و دارایی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به نمایندگی از سوی دولت جمهوری اسلامی ایران مجازند تا نسبت به امضای اسناد مربوط به موافقت نامه وام نود میلیون (000 /000 /90) دلاری (معادل هفتاد و شش میلیون و یکصد هزار (000 /100 /76) یورو) بانک جهانی برای مقابله با شیوع ویروس کووید -19 و تأمین مالی اقلام و تجهیزات پزشکی و بهداشتی مورد نیاز کشور از محل اعتبار مزبور اقدام نمایند.

2 – سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران به نمایندگی از سوی وزارت امور اقتصادی و دارایی به عنوان مرجع ملی بانک جهانی در جمهوری اسلامی ایران موظف است که مبلغ و سررسید دقیق اقساط وام را در مواعد مقرر به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان برنامه و بودجه کشور منعکس نماید.

3 – سازمان برنامه و بودجه کشور موظف است مطابق مجوز شماره 339798 مورخ 21 /7 /1400 شورای اقتصاد، نسبت به پیش بینی منابع و تخصیص بودجه لازم در سررسید و مواعد مقرر برای تسویه به موقع اقساط وام در بودجه سنواتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اقدام نماید. سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف به انجام هماهنگی های لازم برای تسویه اقساط در مواعد مقرر می باشند.

4 – وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظف است ضمن تعامل با سازمان بهداشت جهانی و وزارت امور اقتصادی و دارایی، نماینده ای را برای رسیدگی به امور استفاده از این وام منصوب و متعاقباً نسبت به استفاده از وام مصوب اقدام نماید.

5 – وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظف به ارایه گزارشات پیشرفت سه ماهه استفاده از وام یادشده، اعم از گزارشات مالی و صورتحساب های مربوط، تدارکات و توزیع کالاهای تأمین مالی شده و سایر گزارشات درخواستی به وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان برنامه و بودجه کشور می باشد.

معاون اول رئیس جمهور – محمد مخبر