مصوبه تسری مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص حوزه های علمیه به شورای سیاستگذاری حوزه های علمیه خواهران

تاریخ تصویب: ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۸/۰۵

شماره: 1400/11115/دش – ۱۴۰۰/۸/۱

ماده واحده «تسرَی مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص حوزه های علمیه به شورای سیاستگذاری حوزه های علمیه خواهران» که بنا به پیشنهاد مورخ ۲۱ /۸ / ۱۳۹۹ شورای سیاستگذاری حوزه های علمیه خواهران در جلسه ۸۴۴ مورخ ۱۶ /۶ /۱۴۰۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است، برای اجرا ابلاغ می شود.


ماده واحده – شورای سیاست گذاری حوزه های علمیه خواهران از شمول و تسرَی تمامی مصوبات مربوط به حوزه های علمیه اعم از اساسنامه شورای گسترش مؤسسات آموزش عالی حوزوی، صدور مدارک تحصیلی در مقاطع مختلف حوزوی و سایر مصوبات ذیربط که تاکنون توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی مربوط به حوزه های علمیه تصویب شده و یا می شود، برخوردار خواهد بود. حکم این ماده واحده بر عموم و اطلاق همه مصوبات و تعمیم آن بر شورای سیاستگذاری مزبور، حاکم است.

تبصره 1 – صلاحیت صدور مدارک تحصیلی توسط شورای سیاستگذاری به مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران و جامعه الزهرا علیهاالسلام و سایر واحدهای تابعه قابل تفویض است.

تبصره 2 – آن دسته از مصوباتی که مستلزم ارکان شورا و کارگروه می باشد، ترکیب آن با رعایت همترازی، توسط شورای سیاست گذاری حوزه های علمیه خواهران پس از متناسب سازی، تصویب و جهت اقدام مقتضی، ابلاغ می گردد.»

تبصره 3 – مصوبات ناظر به حضور نمایندگان حوزه در شوراها، ستادها و نهادهای متناظر از شمول این مصوبه مستثنی خواهد بود.

تبصره 4 – شورای تخصصی حوزوی موظف بر نظارت بر حسن اجرای حکم این ماده واحده و ارائه گزارش مستمر سالیانه به شورای عالی انقلاب فرهنگی است».

رییس جمهور و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی – سید ابراهیم رئیسی