مصوبه لغو اجرای سند یا بیانیه آموزش ۲۰۳۰

تاریخ تصویب: ۱۳۹۶/۰۶/۲۳
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۶/۲۹

شماره: 1400/8865/دش – ۱۴۰۰/۶/۲۰

مصوبه «لغو اجراء سند یا بیانیه آموزش ۲۰۳۰» که در جلسه ۷۹۶ مورخ ۱۳۹۶/۶/۲۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی به‌ تصویب رسیده است، برای اجراء ابلاغ می‌شود:

اسناد و مقررات حاکم و مبنای عمل در حوزه آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت کشور، صرفاً اسناد بالادستی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی و به‌ طور خاص سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش است و اسناد، بیانیه‌‌ها و مقررات مغایر با سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش و سایر اسناد بالادستی مزبور، لغو و کان‌لم‌یکن می ‌باشد. این حکم، مورد التزام کلیه نهادها و دستگاه‌ها خواهد بود.

تبصره ۱ـ کارگروه‌های تخصصی مورد نیاز در خصوص موضوعات تخصصی آموزش و پرورش از جمله چگونگی ارائه برخی آموزش‌های مورد نیاز سنین کودکی تا نوجوانی نظیر زبان انگلیسی و آموزش روابط افراد و جنسیت‌های مختلف، با بهره‌مندی از ظرفیت‌های علمی و تجربی کشور متشکل از صاحب‌نظران حوزوی و دانشگاهی و مسئولین نهادها و سازمان‌های ذی‌ربط در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، تشکیل می‌شود.

تبصره ۲ـ کارگروه‌های فوق ظرف مدت زمانی ۴ ماه، بررسی‌های لازم را در زمینه موضوعات تخصصی مزبور انجام و گزارش نتایج آن را برای اتخاذ تصمیم به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه می‌نماید.

رئیس جمهور و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی – سیدابراهیم رئیسی