دستورالعمل کارگروه هنر و خلاقیت مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک وزارت دادگستری

تاریخ تصویب: ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۶/۱۷

شماره: 20749 – ۱۴۰۰/۶/۱۷

به استناد ماده 9 آیین‌نامه مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک ابلاغیه (۱۳۹۱/۱/۲۸ شماره 2068 هیات وزیران) به منظور پیشبرد اهداف اجرایی آیین‌نامه مذکور دستورالعمل مربوط به کارگروه هنر و خلاقیت به شرح مواد آتی تصویب می شود.


ماده 1 – اعضای کارگروه هنر و خلاقیت به درخواست دبیرخانه مرجع ملی و معرفی نمایندگان نهادها و سازمان های ذیربط برای مدت سه سال با ابلاغ دبیر مرجع ملی به عنوان عضو کارگروه منصوب می شوند.

ماده 2 – کارگروه هنر و خلاقیت مکلف است با بهره‌گیری از توان و ظرفیت دستگاه ها و نهادهای عضو کارگروه نسبت به تهیه و تدوین سیاست ها و برنامه های لازم جهت کشف استعداد کودکان و نوجوانان و رشد و شکوفایی خلاقیت آنان و ارائه به شورای هماهنگی مرجع ملی اقدام نمایند.

ماده 3 – به منظور هماهنگی و هم افزایی بین دستگاه های اجرایی و نهادهای دولتی و غیردولتی و جلوگیری از موازی کاری و پیشبرد اهداف مشترک،‌ کارگروه، هنر و خلاقیت برنامه های راهبردی خود را به دبیرخانه مرجع ملی ارائه می کند.

ماده 4 – کارگروه هنر و خلاقیت با عضویت نمایندگان وزارتخانه ها و سازمان های زیر تشکیل می شود:
1 – وزارت دادگستری
2 – وزارت کشور
3 – وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
4 – وزارت آموزش و پرورش
5 – وزارت ورزش و جوانان
6 – وزارت تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی
7 – وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
8 – معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری
9 – نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران
10 – سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران
11 – سازمان بهزیستی کشور
12 – سازمان نظام روانشناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران
13 – سازمان زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور
14 – سازمان تبلیغات اسلامی
15 – کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
16 – جهاد دانشگاهی (واحد هنر)
17 – سازمان های مردم نهاد

ماده 5 – کارگروه در اولین جلسه از بین اعضا یک نفر را به عنوان رئیس و با معرفی مدیر کل دبیرخانه مرجع ملی یکی از کارشناسان دبیرخانه مرجع را به عنوان دبیر کارگروه انتخاب می کند افراد یاد شده با ابلاغ دبیر مرجع ملی برای مدت سه سال به این سمت منصوب می گردند.

ماده 6 – جلسات کارگروه حسب مورد ماهی یکبار برگزار و با حضور دوسوم اعضای ثابت رسمیت خواهد یافت.

ماده 7 – پیشنهادهای کارگروه به تصویب اکثریت اعضای حاضر رسیده و برای طرح، بررسی و تصویب به شورای هماهنگی مرجع ملی ارائه می گردد.

ماده 8 – در صورت نیاز اعضای کارگروه به بازدیدهای میدانی در سطح کشور، مأموریت آنها به درخواست رئیس کارگروه یا دبیر مرجع ملی توسط دستگاه مربوطه صادر خواهد شد.

ماده 9 – کارگروه هنرو خلاقیت مکلف است گزارش برنامه ها و فعالیت های خود را به صورت ماهیانه به دبیرخانه مرجع ملی ارائه نماید.

این دستورالعمل مشتمل بر 9 ماده در سی امین جلسه مورخ 5 /5 /1400 شورای هماهنگی مرجع ملی تصویب و به تایید وزیر دادگستری و رئیس شورای هماهنگی مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک رسید.