اصلاح اساسنامه موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس

تاریخ تصویب: ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۴/۰۳

شماره: 3313/1/440/429 – ۱۴۰۰/۲/۱۵

الف – ماده واحده: عنوان «موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس» جایگزین عنوان «موزه انقلاب و دفاع مقدس» می‌شود.
تبصره – عنوان «موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس» در کلیه مواد این اساسنامه و سایر اسناد مرتبط به «موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس» تغییر می یابد.

ب – اضافه نمودن 2 بند و یک تبصره به ماده 4
21 – 4 – انجام کلیه وظایف حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان تهران
تبصره: ساختار سازمانی، نیروی انسانی، تجهیزات و اعتبارات تخصیصی سالانه اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان تهران به موزه واگذار می گردد.
22 – 4 – بازنمایی و نمایش مناسب تلاش ها، مجاهدت ها و ایثارگری های مردم و یگان های استان تهران در دفاع مقدس و مقاومت در موزه .

ج – اضافه نمودن یک تبصره به ماده 8
تبصره 2 – دو نفر از فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس و شخصیت های علمی، فرهنگی، هنری و حقیقی با پیشنهاد رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و با تصویب هیأت امناء به عنوان اعضای علی البدل هیأت مدیره موزه برای سه سال انتخاب می شوند و انتخاب آن ها برای دوره های بعدی بلامانع است.

د – اصلاح تبصره بند 2 – 9 – ماده 9
تبصره: پیشنهاد برنامه و بودجه سالانه موزه به هیأت امنا بر عهده هیأت مدیره می باشد.

ه – اصلاح عنوان ماده 13
ماده 13) تأمین منابع مالی و نیروی انسانی

و – اصلاح بند 1 – 13 ماده 13
13 – 1 – تأمین بودجه و نیروی انسانی مورد نیاز برای تکمیل،‌ نگهداری و اداره موزه به عهده شهرداری تهران است و ضرورت دارد در برنامه و بودجه سالیانه و ساختار تشکیلاتی شهرداری تهران لحاظ گردد.

ز – اصلاح بند 4 – 13 ماده 13
13 -4 – هدایا، کمک ها و موقوفات اشخاص حقیقی و حقوقی، غیردولتی،‌ نهادها، مؤسسات عمومی و اعتبارات دولتی.

ح – اصلاح ماده 16
ماده 16) بازرس و حسابرس قانونی موزه با پیشنهاد رئیس هیأت مدیره و تصویب هیأت امناء از بین افراد حقیقی و حقوقی انتخاب می شوند و نسبت به عملکرد موزه و نحوه اجرای برنامه ها و حسابرسی مالی اقدامات لازم را به عمل آورده و گزارش مربوط را به هیأت مدیره و هیأت امنا موزه ارائه می نمایند.