تصویب‌نامه در خصوص ابلاغ نشان (برند) ملی گردشگری جمهوری اسلامی ایران

تاریخ تصویب: ۱۴۰۰/۰۳/۱۲
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۳/۲۲

شماره: 28463/ت58049هـ – ۱۴۰۰/۳/۱۷

هیأت وزیران در جلسه ۱۴۰۰/۳/۱۲ بنا به پیشنهاد شماره 15111 /992100 مورخ 29 /6 /1399 وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد:


1 – نشان (برند) ملی گردشگری جمهوری اسلامی ایران براساس هویت ایرانی – اسلامی توسط وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی طراحی و پس از تأیید شورای راهبری و نظارت بر سند راهبردی توسعه گردشگری موضوع تصویب‌نامه شماره 66634/ت55293هـ مورخ ۱۳۹۹/۶/۱۶ ابلاغ می شود.

تبصره – هویت بصری و کلامی نشان (برند) ملی گردشگری متناسب با تحقیقات راهبرد (استراتژی) بازارهای هدف گردشگری جمهوری اسلامی ایران، هر پنج سال قابل تغییر و باز طراحی می باشد.

2 – برنامه عملیاتی و اجرایی و ساز و کار همکاری دستگاه های اجرایی ذی‌ربط در خصوص نشان (برند) ملی گردشگری، توسط وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تدوین و پس از بررسی و تأیید در کارگروه های تخصصی نشان (برند) ملی گردشگری، که ذیل شورای راهبری و نظارت بر سند راهبردی توسعه گردشگری تشکیل می گردد، از سوی شورای مذکور ابلاغ می شود.

3 – کلیه دستگاه های اجرایی موظفند به منظور ترویج و نهادینه سازی نشان (برند) ملی گردشگری، اعتبارات مورد نیاز برای اجرای فعالیت ها و اقدامات حمایتی را در چهارچوب اعتبارات سالانه خود پیش بینی و به سازمان برنامه و بودجه کشور ارایه نمایند.

معاون اول رئیس جمهور – اسحاق جهانگیری