مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران پیرامون طرح تفصیلی تهران

تاریخ تصویب: ۱۳۹۸/۰۲/۳۰
تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۰۴/۱۱

شماره ۴۲۰۶۹/۳۰۰  – ۱۳۹۸/۳/۲۸

شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در جلسه مورخ  ۱۳۹۸/۲/۳۰ خود، پیشنهاد شهرداری تهران مبنی بر تجدیدنظر در برخی مفاد مصوبات قبلی شورای عالی در ارتباط با اصلاح ضوابط ومقررات طرح تفصیلی در انطباق با طرح جامع شهر تهران رامورد بررسی قرار داد و به شرح زیر اتخاذ تصمیم نمود:


۱ـ شهرداری تهران با بررسی دقیق نسبت به اصلاح پهنه های R۱۱۱ ، R۱۱۲ ، R۱۲۱ ، که به موجب بند های ۱ و ۲ مصوبه ۱۳۹۱/۲/۴ در طرح تفصیلی تغییر یافته اند و فاقد حقوق مکتسبه می باشند اقدام نماید.

۲ـ تمامی عرصه زیر پهنه G۳۲۲ صرفاً به ایجاد فضای سبز اختصاص داشته و احداث بنا فقط جهت جایگاه سوخت با رعایت الزامات زیست محیطی، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران و با اخذ مصوبه موردی از کمیسیون ماده ۵ شهر تهران مجاز خواهد بود.

۳ـ به منظور ایجاد زمینه تشویق جهت نوسازی بافت های هدف بازآفرینی شهری (بافت های فرسوده)احداث پارکینگ مزاحم در پهنه های مسکونی R به صورت یک به یک (فقط مزاحم یک واحد) در محدوده‌های هدف (فرسوده) مصوب شورای عالی شهرسازی و معماری ایران مجاز می باشد.

۴ـ سایر بند ها مطابق صورتجلسه مورخ ۱۳۹۱/۲/۱۱ کمیته فنی شورای عالی مورد تائید قرار گرفت.

ضمناً مقرر گردید شهرداری تهران مجلد ضوابط و مقررات طرح تفصیلی تهران را با لحاظ مصوبه فعلی و سایر مصوبات قبلی شورای عالی حداکثر ظرف مدت یک ماه اصلاح و پس از تائید دبیرخانه شورای عالی به کلیه مناطق شهرداری ابلاغ نماید.مراتب جهت استحضار، صدور دستور انعکاس و اقدام اعلام می شود.

معاون شهرسازی و معماری و دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران ـ فرزانه صادق مالواجرد