تصویب‌نامه در خصوص اقدام وزارتخانه های ورزش و جوانان، علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نسبت به تدوین محتوا و اجرای برنامه های آموزشی

تاریخ تصویب: ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۰۷/۰۹

شماره ۸۴۴۴۰/ت۵۵۶۸۱هـ – ۱۳۹۷/۶/۲۷

هیأت وزیران در جلسه ۱۳۹۷/۶/۲۱ به پیشنهاد شماره ۱۲۲۵۷ مورخ ۱۳۹۷/۲/۹ معاونت رییس­ جمهور در امور زنان و خانواده و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و در اجرای ماده (۳) آیین‌نامه تشکیل ستاد ملی زن و خانواده موضوع مصوبه شماره ۹۰/۷۰۵۶/دش مورخ ۱۳۹۰/۶/۲۱ شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب کرد:


۱ـ وزارتخانه­‌های ورزش و جوانان، علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظفند نسبت به تدوین محتوا و اجرای برنامه‌­های آموزشی به شرح جداول پیوست که تأیید شده به مهر دفتر هیئت دولت است، اقدام نمایند.

تبصره ۱ـ مسئولیت رصد و پایش برنامه­‌های آموزشی دیگر دستگاه­ها برای گروه هدف در حوزه­های تعیین شده برعهده وزارتخانه های مذکور می باشد.

تبصره۲ـ وزارت آموزش و پرورش موظف است موضوع آموزش­های لازم را در کتاب های درسی لحاظ نماید.

۲ـ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظف است نسبت به تدوین محتوای آموزشی و اجرای برنامه­‌های آموزشی حین (هنگام) ازدواج و مهارت­های زندگی برای زوجین و نظارت، رصد و پایش محتوای آموزشی و اقدامات آموزشی اقدام نماید.

۳ـ کلیه دستگاه­های اجرایی و مراکز علمی ـ آموزشی که متقاضی اجرای برنامه­‌های آموزشی قبل و پس از ازدواج می باشند، موظفند محتوای آموزشی را با توجه به گروه هدف به تأیید وزارت ذی­ربط رسانده و مجوز مربوط را دریافت نمایند.

۴ـ ستاد ملی زن و خانواده مسئولیت مستقیم هماهنگی، پایش و نظارت بر فعالیت آموزشی کلیه دستگاه­های متولی را بر عهده داشته و کلیه دستگاه­های متولی موظفند گزارش سالانه خود را در حیطه آموزش قبل، حین و بعد از ازدواج به ستاد یادشده ارایه نمایند.

معاون اول رئیس‎ جمهور ـ اسحاق جهانگیری