تصویب‌نامه در خصوص ساعات کار ادارات و دستگاه های دولتی، بانک ها، شهرداری ها و سایر مؤسسات عمومی غیر دولتی کلیه شهرستانهای استان های خوزستان، بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان و در شهرستان های سایر استانها با دمای هوای بیش از (۴۵) درجه سانتیگراد

تاریخ تصویب: ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۰۳/۲۹

[به موجب بند ۷ تصویب‌نامه در خصوص رعایت مصرف سقف برق قابل تأمین ابلاغی وزارت نیرو، لغو شده است.]

شماره ۳۲۰۷۲/ت۵۵۴۲۰هـ  –  ۱۳۹۷/۳/۱۹


هیأت وزیران در جلسه ۱۳۹۷/۳/۱۳ به پیشنهاد شماره ۹۷/۱۶۷۶۹/۳۰/۱۰۰ مورخ ۱۳۹۷/۳/۱ وزارت نیرو و به استناد تبصره بند (ز) ماده (۳۸) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران ـ مصوب ۱۳۹۵ـ و اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد:

۱ـ [اصلاحی ۱۳۹۷/۴/۱۰]
به کلیه استانداری­ها اجازه داده می­شود به تشخیص شرکت­های توزیع نیروی برق، ساعات کار ادارات و دستگاه­های دولتی، بانک­ها، شهرداری­ها و سایر موسسات عمومی غیردولتی را با رعایت قوانین مربوط از ساعت ۶/۳۰ تا ۱۳/۳۰ تنظیم نمایند.

تبصره ـ [الحاقی ۱۳۹۷/۴/۱۰]
استانداران موظفند همکاری های لازم را در اجرای این تصویب‌نامه به عمل آورند. دستگاه های یادشده نیز مکلف به خاموش کردن سامانه سرمایشی و روشنایی غیرضرور بعد از ساعات کاری هستند و در صورت عدم رعایت، شرکت توزیع نیروی برق مجاز به قطع برق آنها است.

۲ـ کلیه دستگاه­های مذکور در بند (۱) این تصویب­نامه مکلفند موارد زیر را اجرا نمایند:

الف ـ در فصل تابستان به نحوی در مصرف انرژی برق مدیریت کنند که مصرف آنها نسبت به مدت مشابه در سال قبل حداقل ده درصد (۱۰%) کاهش یابد. همچنین به منظور مدیریت برق مصرفی تجهیزات سرمایشی، دمای محیط کار حداقل (۲۵) درجه سانتیگراد تنظیم و سیستم­های سرمایشی و روشنایی پس از پایان وقت اداری از مدار خارج شوند.

ب ـ با استفاده از مولدهای اضطراری خود در ساعات ۱۲ تا ۱۸ در ماه­های تیر و مرداد برق تولید کنند. بهای سوخت این دسته از مولدها با تأیید شرکت­های توزیع نیروی برق توسط وزارت نیرو تأمین خواهد شد.

۳ـ کلیه واحدهای صنعتی و کشاورزی که دارای مولد برق بیش از (۱۰۰) کیلو وات هستند، موظفند طی ماه­های تیر و مرداد بین ساعات ۱۲ تا ۱۶ جهت تأمین کل و یا بخشی از برق مورد نیاز از ظرفیت­های نیروگاهی خود استفاده نمایند. وزارت نفت موظف به تأمین سوخت گاز و یا نفت گاز مورد نیاز برابر قیمت­های بخش صنعت است.

۴ـ [اصلاحی ۱۳۹۷/۴/۱۰]
مسئولیت اجرای این تصویب­نامه برعهده مدیران دستگاه­های اجرایی در سطح شهرستان و استان (حسب مورد) است و عدم رعایت آن تخلف محسوب می­شود. شرکت های توزیع نیروی برق مسئول نظارت بر اجرای آن بوده و وزارت نیرو گزارش عملکرد استان ها را به صورت هفتگی به هیئت وزیران ارایه می نماید.

معاون اول رئیس جمهور ـ اسحاق جهانگیری