مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص ساماندهی برگزاری آزمون های بین المللی

تاریخ تصویب: ۱۳۹۶/۰۶/۱۴
تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۰۲/۱۰

شماره ۹۷/۹۸۶/دش  – ۱۳۹۷/۱/۲۷


ماده واحده «ساماندهی برگزاری آزمون های بین المللی» که در جلسه ۷۹۸ مورخ ۱۳۹۶/۶/۱۴ و به منظور هماهنگی، ساماندهی و نظارت بر برگزاری آزمون های بین المللی به تصویب رسیده است، به شرح ذیل برای اجرا ابلاغ می شود:


ماده واحده- «مسئولیت ساماندهی، هماهنگی، صدور مجوز و نظارت بر برگزاری آزمون های بین المللی (از قبیل GMAT GRE, Microsoft Cise) و کلیه آزمون های زبان خارجی و سایر امور مربوطه از جمله انجام مذاکرات، تهیه و اجرای تفاهم نامه بر عهده وزارت علوم، تحقیقات و فناوری (سازمان سنجش آموزش کشور) می باشد.
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز می تواند رأساً نسبت به صدور مجوز و نظارت و انجام سایر امور فوق الذکر درخصوص برگزاری آزمون های بین المللی مربوط به آن وزارت و آزمون های تخصصی علوم پزشکی اقدام نماید.

تبصره ۱ـ آیین  نامه های اجرایی موضوع این ماده واحده حسب مورد به تصویب وزرای علوم، تحقیقات و فناوری و یا بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواهد رسید.

تبصره ۲ـ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری (سازمان سنجش آموزش کشور) و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظفند گزارش عملکرد سالانه خود راجع به این ماده واحده را به دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه نمایند».

رئیس جمهور و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی ـ حسن روحانی