قانون انتزاع کمیته ملی پارالمپیک از کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران

تاریخ تصویب: ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۰۷/۱۵

ماده واحده – به‌ منظور ایجاد زمینه ‌های لازم برای شرکت قهرمانان و ورزشکاران جانباز و معلول کشور در رقابت‌ های پارالمپیک، بین‌ المللی، قاره‌ای و منطقه‌ ای، با رعایت مقررات بین‌ المللی و نیز تلاش برای توسعه ورزش در بین اقشار مختلف جامعه معلولان کشور، کمیته ملی پارالمپیک جمهوری اسلامی ایران از کمیته ملی المپیک ایران منتزع شده و در فهرست مؤسسات و نهادهای عمومی غیردولتی موضوع قانون فهرست نهادها و مؤسسات عمومی غیردولتی مصوب ۱۳۷۳/۴/۱۹ با اصلاحات بعدی آن قرار می ‌گیرد.
اساسنامه این کمیته حداکثر ظرف مدت سه‌ ماه از تاریخ ابلاغ این قانون، توسط وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی پارالمپیک تهیه می ‌شود و به‌ تصویب هیأت وزیران می ‌رسد.

[اساسنامه کمیته ملی پارالمپیک]

تبصره 1- دو نفر نماینده از کمیسیون فرهنگی به انتخاب مجلس شورای اسلامی به‌ عنوان ناظر در کمیته ملی پارالمپیک حضور خواهند داشت.

تبصره 2- از تاریخ لازم‌ الاجراء شدن این قانون، کارکنان فعلی و نیز اموال، املاک و تجهیزات و اماکن مربوط به کمیته ملی پارالمپیک از کمیته ملی المپیک منتزع و به این کمیته منتقل می ‌شوند.

تبصره 3- اصلاحات اساسنامه جاری کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران همزمان به تصویب هیأت وزیران می ‌رسد.

[اساسنامه کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران]


قانون فوق مشتمل بر ماده‌ واحده و سه تبصره در جلسه علنی روز چهارشنبه مورخ دهم شهریورماه یکهزار و سیصد و نود و پنج مجلس شورای اسلامی تصویب شد و در تاریخ 24 /6 /1395 به تأیید شورای نگهبان رسید.

رئیس مجلس شورای اسلامی – علی لاریجانی