آیین‌نامه اجرایی تبصره بند (۷۹) قانون بودجه سال ۱۳۹۲ کل کشور

تاریخ تصویب: ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
تاریخ انتشار: ۱۳۹۲/۰۷/۱۳

شماره ۱۲۰۶۶۸/ت۴۹۳۷۲هـ – ۳۰/۶/۱۳۹۲

هیئت وزیران در جلسه مورخ ۲۴/۶/۱۳۹۲ بنا به پیشنهاد شماره ۲۴۸۹ـ۱/۱۰۲۹۲ مورخ ۲۶/۳/۱۳۹۲ وزارت آموزش و پرورش و تأیید معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور و به استناد تبصره بند (۷۹) قانون بودجه سال ۱۳۹۲ کل کشور، آیین‌نامه اجرایی تبصره بند یاد شده را به شرح زیر تصویب نمود:


ماده ۱ـ در این آیین‌نامه اصطلاحات زیر در معانی مشروح مربوط بکار می روند:

الف ـ پروژه: فضاهای آموزشی، پرورشی و ورزشی در دست ساخت.

ب ـ خیرین مدرسه ساز: اشخاص حقیقی و حقوقی که با استفاده از منابع غیردولتی خود اقدام به تکمیل و تجهیز پروژه نموده و آن را به وزارت آموزش و پرورش یا سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور تحویل و اهدا می نمایند.

ماده ۲ـ سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور و ادارات کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان ها مجازند پروژه هایی با پیشرفت فیزیکی حداکثر هفتاد درصد (۷۰%) را براساس توافقنامه مدیران کل آموزش و پرورش و نوسازی مدارس استان ها و خیرین مدرسه ساز و با استفاده از مشارکت آنها تکمیل نمایند. در این توافقنامه باید برآورد مبلغ مورد نیاز که به وسیله خیرین مدرسه ساز تأمین می شود و بازه زمانی اجرای تعهد، ذکر شود.

ماده ۳ـ نامگذاری پروژه های تکمیل شده توسط خیرین مدرسه ساز براساس مصوبه شماره ۸/۷۹۰/۱۲۰ مورخ ۳/۴/۱۳۸۰ شورای عالی آموزش و پرورش انجام و تغییر آن بدون موافقت خیرین مدرسه ساز امکان پذیر نمی باشد.

ماده ۴ـ استانداری ها موظفند مقدمات قانونی حذف پروژه هایی که از محل منابع استانی شروع و توسط خیرین مدرسه ساز تکمیل می گردند، از تعهدات موافقتنامه ای استان را مهیا سازند.

ماده ۵ ـ سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور موظف است گزارش عملکرد مالی و عملیاتی پروژه هایی که از منابع ملی اجرا می گردند را به معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور ارسال نماید.

معاون اول رئیس‎ جمهور ـ اسحاق جهانگیری