اصلاح آیین‌نامه اجرایی بند (۳) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۱ کل کشور

تاریخ تصویب: ۱۳۹۲/۰۲/۲۹
تاریخ انتشار: ۱۳۹۲/۰۳/۰۸

شماره ۴۸۱۱۶/ت۴۸۲۸۴هـ   – ۳۱/۲/۱۳۹۲

هیئت وزیران در جلسه مورخ ۱۳۹۲/۲/۲۹ بنا به پیشنهاد وزارت نفت و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب نمود:

الف ـ آیین‌نامه اجرایی بند (۳) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۱ کل کشور، موضوع تصویـب نامه شماره ۱۵۸۱۹۱/ت۴۸۲۸۴هـ مورخ ۱۴/۸/۱۳۹۱ به شرح زیر اصلاح می‌شود:

۱ـ در ماده (۱) عبارت «مابقی ارزش نفت صادراتی و خوراک تحویلی به مجتمع های پتروشیمی و سایر شرکت ها (۵/۱۴% از ۱۰۰%) و (۵/۱۴% از ۱۰۰%) ارزش واریزی نقدی خوراک پالایشگاه های داخلی (معادل قیمت های مصوب نیمه اول سال ۱۳۸۹)، سهم شرکت ملی نفت ایران محاسبه شود.» جایگزین عبارت «مابقی ارزش نفت صادراتی (۵/۱۴% از ۱۰۰%) و (۵/۱۴% از ۱۰۰%) ارزش واریزی نقدی خوراک پالایشگاه های داخلی (معادل قیمت های مصوب نیمه اول سال ۱۳۸۹) و (۵/۱۴% از ۱۰۰%) واریزی نقدی خوراک مجتمع های پتروشیمی و سایر شرکت ها، سهم شرکت ملی نفت ایران محاسبه می شود.» می گردد.

۲ـ در ماده (۳) عبارت «تصویب و اظهارنظر در کارگروهی مرکب از معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور و وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت نفت» حذف می گردد.

۳ ـ در ماده (۶) عبارت «اظهارنظر کارگروهی مرکب از معاونت برنامه‌ریزی و نـظارت راهبـردی رییس جمـهور و وزارت امور اقتـصادی و وزارت نـفت و اخـذ» حذف می گردد.

۴ـ تبصره (۱) ماده (۷) حذف و شماره سایر تبصره ها به ترتیب اصلاح می گردد.

۵ ـ در ماده (۸) عبارت «و اظـهارنظر کارگروهی مرکب از وزارت نـفت، وزارت امور اقتـصادی و دارایی و معـاونت برنامه‌ریزی و نظـارت راهبردی رییـس جمهور» حذف می گردد.

۶ ـ در مـاده (۹) عبارت «مـنابع حاصل از سهم خود» جایگزین عبارت «منابع خود» می گردد.

۷ـ در ماده (۱۱) عبارت «در سال های آینده نیز» حذف می گردد.

ب ـ قرارداد پیوست آیین‌نامه مذکور به شرح زیر اصلاح می شود:

۱ـ در ماده (۱۰) عبارت «با اولویت میادین مشترک» بعد از عبارت «هزینه های سرمایه ای شرکت یاد شده» الحاق می گردد.

۲ـ متن زیر جایگزین ماده (۱۳) می گردد:

ماده ۱۳ـ نرخ تسعیر ارز در مورد وجوه حاصله از صادرات نفت تولیدی نرخ روز ارز فروخته شده براساس اعلامیه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و در مورد نفت تحویلی به پالایشگاه ها و شرکت های داخلی متوسط نرخ فروش بانک یاد شده در ماه مورد نظر خواهد بود.

معاون اول رییس جمهور ـ محمدرضا رحیمی